Sunglow/hypo albino boa c.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

72
15
Linnea:

Jag har nu länge varit skinkägare och vill skaffa en sällskaplig "liten" orm att dela boende med, främst eftersom ödlorna är i ide så länge varje vinter och sedan är lite jobbigt hormonella på våren när man längtar efter att låta dem springa runt medan man jobbar hemma.

Boa constrictor står på tapeten, och jag tänkte mig en orm i denna färgskala ball-pythons.net/forums/showthread.php?178928-Is-my-sunglow-possibly-a-super

Verkar skifta rätt mycket i benämningarna, ser de två albino-linjerna Kahl och ??? nämnas rätt ofta, även hypo albino, sunglow och lipstick sunglow (förmodligen lite skarpare röda kontraster?). 

Lite hjälp med vad man skulle kalla dem på svemska/tyska marknaden och kanske hjälp att hitta trevliga uppfödare som säljer friska små nudlar skulle uppskattas!

Mvh Linnea

 


33
27
ReptileNerds:
Hey Linnea
There is a Lot of differnce between sunglows, Most Look fanastick as babies but fade. as adults.  There are many  "special" sunglow names thrown out there, Lipstick, Pastel mm.  What I would do as a rule of thumb is ask to see pictures of the parents.  So you can have a idea of what you should expect for adult colors.   If you want to take things a step longer you can google the differnt type of Lipsticks and pastels and see which you prefer.  You can ask the breeder which strain they come from, and make sure they can show paperwork to prove there llines.  Be aware now if you do find a breeder with all this info and detail, the price will usually follow  ;)

Reptile Nerds Skaraborg
Facebook: Reptile Nerds Skaraborg
www.reptilenerds.com

33
27
ReptileNerds:
I forgot to say, a boa is anything but little, they get quite large!

72
15
Linnea:

Hehe, yes - the little part was sarcasm ;D 

Thank you, I will definitely look for photos of the adult animals that produced the snakelings.

 

Inga aktiva uppfödare alls?


13
24
Hakeeta:
Ända sättet att få tag på en "riktigt" Lipstick-line Kahl Boa vore via Burke själv, som tog fram linjen.
Det finns flera stark-kontrast linjer som håller färgen bättre än en vanlig albino.
Men jag skulle sagt att din största chans är väl tyskland, med ordentliga papper och respektabel uppfödare.
Blir nog svårt att hitta uppfödare i Sverige som tar fram dessa individer, letar själv.
Så ja, se upp med vad du köper. Ormen kanske har fina färger när han föds, men sen totalt färgar ut.
En boa från lipstick-linjen behåller väldigt mycket av sin färg och teckning, mestadels, men är nästa intill omöjligt att säga om det är en när den är juvenil genom att syna individen.
Enda säkra sättet är papper.

7
2
Hampus87:
Jag har försökt mig på att para 1.0 sharp sunglow med 0.1 hypo motley het sharp. Tror tyvärr inte att hanen har gjort sitt jobb men skulle det bära frukt så hojtar jag till. 

72
15
Linnea:

Tack, Hampus :D Gör det!

Hakeeta, skrev till Kahl igår, får se om han svarar. Hans gamla hemsida var nere nämligen :/ Tråkigt. Ser att du har en av dem dock <3 vacker!

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild