Frågor om parning mm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

106
64
pillorita:
Tjenixen 
Jag undrar lite kring kp , Parning tex ... kan någon va snäll o skriva lite info om när man kan para de o lite annan fakta som är bra o veta . 
Lika så att dvala , hur o när bör man göra det? 

Jag har 2 kp , snart 3 som jag funderar på o para framöver när de är stora nog . Hur funkar det med färger mm ?  så intressant.
Hanen är 66% ph pied , hona normal o en hona pastel va kan de bli för morpher ??? 

Tacksam för svar :) 

375
251
Doxster:
Kungspytonmorfer finns det otroligt mycket om överallt på nätet, antagligen den ormen det har skrivits mest om någonsin. Sök och du skall finna :)

Men ett snabbt svar på din fråga är att det enda du kan få fram är fler pastel och normala och dom kommer ha en viss % anlag för pied. Personligen tycker jag possible hets är helt ointressant, det tar för lång tid att bevisa ut dom. Men det är ju en smaksak.

42
8
JonasC:
Om du är intresserad av morfer föreslår jag att du studerar lite basic genetic:) då kommer du enkelt kunna ta reda på vad för kombinationer det kan bli vid olika parningar.

106
64
pillorita:
JonasC skrev:
Om du är intresserad av morfer föreslår jag att du studerar lite basic genetic:) då kommer du enkelt kunna ta reda på vad för kombinationer det kan bli vid olika parningar.

Vart hittar man det ? Har du någon bra sida el nått o föreslå ? 

375
251
Doxster:
pillorita skrev:

Vart hittar man det ? Har du någon bra sida el nått o föreslå ? 


www.worldofballpythons.com/wizard/
www.bhbreptiles.com/main.aspx?Page=MorphWizard
ball-pythons.net/forums/showthread.php?52847-A-Lesson-in-Basic-Genetics
www.newenglandreptile.com/genetics_codom.html
www.newenglandreptile.com/genetics_simple_recessive.html

106
64
pillorita:

Tack :)

42
8
JonasC:
En enkel video på hur det funkar generellt, kan vara till exempel storlek på näsa, färg på blomma eller teckning på en kungspyton.

www.youtube.com/watch?v=we7UydXcFrQ&list=PLGqe5ccoQh8CNsIjXrFbK1SlYCXuj9ALI

Om du vill stoppa in dina orman i chemat så har din "normala" anlagen ff, din pastel har Ff.

Din 66% ph pied vet du inte så blir lite svårare, men om du skulle para den med en normal så borde det bli, om min matte stämmer vara 1/2*2/3=1/3 att en avkomma blir het pied. Men i praktiken så kommer det vara ungefär 50% som är het pied eller inga alls.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild