Foderfråga

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

375
251
Doxster:
Jag skaffade ett par Olivpyton i December. Hanen dunkar i sig råttor som om det vore hans sista måltid, men honan är tjurig som tusan med maten. Det mesta jag har läst om Olivpyton är att dom är riktiga matvrak, så det vart aningen förvånande när hon inte visar något intresse alls för råttorna.

Jag funderar på att testa med någon annan fodertyp nu. Förra ägaren har matat med möss, råttor och hamstrar. Vilket kan vara en anledning till att hon inte gillar råttor... Möss vill jag helst hålla mig borta ifrån då Olivpyton blir rätt stora och möss håller ju sig små.

Men hur är det med kycklingar? Kan man få tag i lite större storlek på kycklingar om hon får för sig att fastna för dom?

7
2
Hampus87:
Jag kan fixa höns som väger 1,7 kg med relativt jämna mellanrum. Vet inte hur stor en olivpyton blir men vi matar tiger pyton med det när dom kommit upp i storlek. 

375
251
Doxster:
Hampus87 skrev:
Jag kan fixa höns som väger 1,7 kg med relativt jämna mellanrum. Vet inte hur stor en olivpyton blir men vi matar tiger pyton med det när dom kommit upp i storlek. 


PMar dig :)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Jag personligen tycker marsvin & kanin är enklare att få tagi än hönsfåglar i bra storlek, men allt beror såklart på vilka kontakter man har :) 


375
251
Doxster:
Jonas_ skrev:
Jag personligen tycker marsvin & kanin är enklare att få tagi än hönsfåglar i bra storlek, men allt beror såklart på vilka kontakter man har :) 


Ser otroligt sällan några annonser på varken marsvin eller kanin?

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Doxster skrev:


Ser otroligt sällan några annonser på varken marsvin eller kanin?


Det har du rätt i :) Men jag har flörtat med lokala köttkaninsproducenter och annat folk som föder upp kaniner i diverse sammanhang, blir ju alltid ett svinn när man föder upp djur :) 

Marsvin får färre ungar och blir på så sätt lite svårare. 


375
251
Doxster:
Jonas_ skrev:


 

Det har du rätt i :) Men jag har flörtat med lokala köttkaninsproducenter och annat folk som föder upp kaniner i diverse sammanhang, blir ju alltid ett svinn när man föder upp djur :) 

Marsvin får färre ungar och blir på så sätt lite svårare. 



Där kom kontakterna in i spelet igen :) Honan som surar med maten är en -14, så kanske som en 5-krona i diameter. Får vara bra små kaniner för att det ska gå just nu hehe :)

903
509
Evanjeline:
Om det är relativt nyfödda kaniner ska de tinte vara något problem. Men det vet jag inte hur lätt det är att få tag på, kanske bättre att testa kyckling.

375
251
Doxster:
Ja kyckling verkar vara något lättare att få tag i än kaniner. Dock inte helt vanligt det heller.

Utomlands kör ju rätt många med vaktel verkar det som, men det har jag aldrig någonsin sett någon som säljer.

235
155
Brokensynapse:
Doxster skrev:
Ja kyckling verkar vara något lättare att få tag i än kaniner. Dock inte helt vanligt det heller.

Utomlands kör ju rätt många med vaktel verkar det som, men det har jag aldrig någonsin sett någon som säljer.

Knut Svensson på facebook, han är medlen på gruppen Ormfoder, föder upp och säljer vaktel som ormfoder. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild