Dvärgnät

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

42
15
kOCKEN:
Hejsan. Ska hämta hem denna snygga 0.1 white albino dvärgnät i mars, o tänkte de vore kul om ni kunde dela med er av lite bilder och erfarenheter/info om era och arten i allmänhet. Mvh

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Arten i allmänhet? Vilken art menar du specifikt? :) Finns ju många olika lokalitets-nätpyton, dvärgnät är väl mer ett samlingsnamn för nätpytons som blir mindre än inlandsdjuren? 

Min 0.1 jampea. Generellt tycker jag att både dvärgnätpytons och andra "dvärg"-djur är betydligt mer aktiva än deras stora släktingar, antagligen beroende på deras "nätta kropp" :) I övrigt tycker jag dom beter sig som Nätpytons i största allmänhet, min är väldigt lugn utanför terrariet medans jag vet andra jampea som är skogstokiga! Så är individer helt klart :) 


42
15
kOCKEN:
Menade mest just dvärgnätpytons. Va lite oklar där?. Tycker dom e riktigt coola just för att dom är så aktiva?, mer som snokar

27
9
hesmi:
Jonas_ skrev:
Generellt tycker jag att både dvärgnätpytons och andra "dvärg"-djur är betydligt mer aktiva än deras stora släktingar, antagligen beroende på deras "nätta kropp" :)

 



När du säger så blir man bra sugen på en dvärgnät. Hade för många (snart 20?) år sen en "gulhuvad" (okänd lokalitet) kille, och har sedan dess aldrig upplevt en mer alert och nyfiken/iaktagande orm. Hade konstant koll på mig när vi var i samma rum, även när han blev 3m+. En del humör dock. Det är nåt speciellt med nät, som jag inbillar mig är svårt att hitta hos andra ormar.. Kanske bara nostalgi, men upplevde att han var "lite mer" än tex. tigrar.

590
365
SweBoa:
Vart får man tag på dvärgar 

42
15
kOCKEN:
Min är från usa,tror det är dåligt med uppfödare i sverige

278
122
Snakedude69:
In Skaraborg there are quit a few Dwarf and Super Dwarf Retics.

42
15
kOCKEN:
Ja det finns. Men ett otroligt utbud från usa/England?

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Mycket i Europa också :) Oftast knepigare att ta hem djur från USA än inom Europa. Bäst chanser har man säkert på exempelvis Hamm eller Houten-mässorna, där finns ju blandat utbud från både EU och USA :) 

 

Det finns några i Sverige också men oftast ska man ha lite kontakter då ungarna brukar försvinna fort! Men håller man ögonen öppna så trillar det ibland ut individer på svenska marknaden :) 


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

kOCKEN skrev:
Ja det finns. Men ett otroligt utbud från usa/England?


Vilken uppfödare kommer din ifrån? Bara nyfiken :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild