Sugproppar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

36
41
Lnap83:
hej,

nån som vet vart man kan köpa sugproppar i olika storlekar som man kan fästa pinnar med? 

Har ett glas terrarie till min gtp juvenil och varianten jag kör med känns inte 100%.

tacksam för seriösa svar!

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Jag vet många som istället för sugploppar limmar ett V av något enkelt, små träbitar, glasbitar eller annat gratis skräp :) Betydligt säkrare också!

Annars kan du nog beställa diverse olika sugploppar hos zoobutiker eller hos sidor på internet tänkta för akvaristik (pumpar & filter, doppvärmare tänker jag främst på.)


Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
EBay. 

Här tex:
www.ebay.com/itm/10Pcs-36mm-Diameter-Silicone-Aquarium-Fish-Tank-Suction-Cup-Clip-/381115207875?hash=item58bc3c90c3:g:J9kAAMXQWzNSkAgQ

finns hur mycket som helst där. 

36
41
Lnap83:
Jonas_ skrev:
Jag vet många som istället för sugploppar limmar ett V av något enkelt, små träbitar, glasbitar eller annat gratis skräp :) Betydligt säkrare också!

Annars kan du nog beställa diverse olika sugploppar hos zoobutiker eller hos sidor på internet tänkta för akvaristik (pumpar & filter, doppvärmare tänker jag främst på.)




Kör idag med limmat, men det håller inte så bra som jag vill, risken är att det trillar ner om jag missar att nån är lös? Har testat olika lim men fukten gör väl att det inte håller? 

Ska kolla närmsta zoo, tack!

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Lnap83 skrev:



Kör idag med limmat, men det håller inte så bra som jag vill, risken är att det trillar ner om jag missar att nån är lös? Har testat olika lim men fukten gör väl att det inte håller? 

Ska kolla närmsta zoo, tack!


Akvariesilicon är hemligheten ;) Det lossnar garanterat inte! 

Hoppas du hittar vad du söker :)


1159
626
Temla:
Tycker sugproppar är totalt värdelösa. Dom jag har provat har ALLTID ramlat ned. Silikon är bättre! :)

36
41
Lnap83:
Temla skrev:
Tycker sugproppar är totalt värdelösa. Dom jag har provat har ALLTID ramlat ned. Silikon är bättre! :)



Aha jag trodde dom var bra, får bli silikon då, tack för era synpunkter :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild