Baroni vill inte äta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

128
44
scienta:

Tjena!

Jag köpte en Philodryas Baroni-hane för några månader sedan på malmö-mässan. Jag har inte fått honom att äta sedan jag köpte honom och börjar fundera på om det börjar bli akut?!

Har en hona sedan tidigare som lever under samma förhållanden och som äter som ett super-massivt svart hål. Men hane är inte intresserad.

Han är just nu ensam i burken där han går, har alla rätta temps och lagom luftfuktighet, men han har inte visat något intresse alls för maten. 

Jag börjar bli orolig över att det nästan är dags att börja tvångsmata, men vad jag förstått är att dessa ormar ska vara duktiga med att äta.

Har ni några förslag? 


235
155
Brokensynapse:
Har du testat kycklinghjärta? Använder jag varje gång nån orm strular och det finns på de första matbutiker. 

128
44
scienta:
Brokensynapse skrev:
Har du testat kycklinghjärta? Använder jag varje gång nån orm strular och det finns på de första matbutiker. 


Jag har funderat på detta, hur ska man förbereda det? 


55
25
benny69:
Har du läst skötselrådet? Det finns perioder då hanarna avstår mat. Hur gammal är han? 

128
44
scienta:

benny69 skrev:
Har du läst skötselrådet? Det finns perioder då hanarna avstår mat. Hur gammal är han? 


Jag har läst alla skötselråd jag kan hitta (inge bra att förlita sig enbart på en text). Den är inte alls gammal, kläckt i år. Därför jag börjar bli orolig i och med att han är så liten och inte har ätit än.


235
155
Brokensynapse:
scienta skrev:


Jag har funderat på detta, hur ska man förbereda det? 


Jag tinar upp det som vanligt sen så klipper jag det i lämplig storlek. 

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:
Har matat igång baroniungar med fiskbitar och pinkisar insmorda med fisk.

55
25
benny69:
scienta skrev:


 

Jag har läst alla skötselråd jag kan hitta (inge bra att förlita sig enbart på en text). Den är inte alls gammal, kläckt i år. Därför jag börjar bli orolig i och med att han är så liten och inte har ätit än.


Du skriver rätt temp.och luftfuktighet. Vilken är det? 


128
44
scienta:
Brokensynapse skrev:

Jag tinar upp det som vanligt sen så klipper jag det i lämplig storlek. 


Ok, jag ska se till att pröva det!

danne_60 skrev:
Har matat igång baroniungar med fiskbitar och pinkisar insmorda med fisk.


Ok! Vad har du använt för fisk när du gjort detta?

Blir en sväng till affären imorn så jag får inhandla lite hjärta och fisk!

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:
Har använt regnbåge och öring.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild