LED-strips?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

375
251
Doxster:
Hej

Jag vet att terrajova rekommenderas friskt här på forumet, ska kontakta honom också. Har vi några fler tips på LED-strips som fungerar i terrarium?

Har sett gamla trådar där man länkar t ex deal extreme. Lågt pris är ju i vanlig ordning intressant samtidigt som det ska fungera för vårat ändamål.

27
9
hesmi:
Kan alltid kolla in dusks också dusk.se/belysning.htm Ser inget om ip-märkning på deras strips dock, men det är väl bara kontakta ägaren och höra. Känns som bra pris för mycket ljus.


Sorry om jag kapar tråden lite;

Kom gärna även med tips på nät (för att skydda belysningen alt om man vill ha den utanpåliggande) som släpper igenom en stor andel ljus. Känns surt att lägga kosing på finbelysning och sen skärma bort nästan hälften med hålplåt el dyl.



375
251
Doxster:
hesmi skrev:
Kan alltid kolla in dusks också dusk.se/belysning.htm Ser inget om ip-märkning på deras strips dock, men det är väl bara kontakta ägaren och höra. Känns som bra pris för mycket ljus.


Sorry om jag kapar tråden lite;

Kom gärna även med tips på nät (för att skydda belysningen alt om man vill ha den utanpåliggande) som släpper igenom en stor andel ljus. Känns surt att lägga kosing på finbelysning och sen skärma bort nästan hälften med hålplåt el dyl.




Fast om du har LED varför ska du ha skydd?

27
9
hesmi:
Kanske inte behövs, har ingen koll på hur varma ledarmaturer blir.

2966
1645
Hoggaforfan:
Tror inte några strips eller lister blir tillräckligt varma för att man ens ska bry sig. 30-35C ligger väl mina på gissar jag.

Få kontakt med Dusk är inte det lättaste...

903
509
Evanjeline:

Ebay, utan tvekan om du kan vänta några veckor. De har en guide också vad man ska titta efter och vad olika saker som kelvin, lumen ect betyder: www.ebay.com/gds/Your-Guide-to-Buying-LED-Strip-Lights-/10000000178258755/g.html

 


375
251
Doxster:
Evanjeline skrev:
Ebay, utan tvekan om du kan vänta några veckor. De har en guide också vad man ska titta efter och vad olika saker som kelvin, lumen ect betyder: www.ebay.com/gds/Your-Guide-to-Buying-LED-Strip-Lights-/10000000178258755/g.html

 



Tack! Ska genast läsa igenom guiden, har du köpt LED från ebay som du kan rekommendera?

375
251
Doxster:

shop.ledwarehouse.se/5m-led-slinga-14-4w-m-varmvit-ip65-60xled-m.html

 

Vad tror ni om den här?


903
509
Evanjeline:
nej jag har inte, men andra här har så de kanske kan säga några ord.

197
111
Wirre:
Doxster skrev:
shop.ledwarehouse.se/5m-led-slinga-14-4w-m-varmvit-ip65-60xled-m.html

 

Vad tror ni om den här?


Ser identiskt ut som den Kjell & co säljer för 399:-
Det är den jag använder till mitt mikroterrarium-projekt.
Om du hittar en med 120 led/m istället för 60 led/m så blir nog resultatet bättre. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild