Hjälp - Skaffar Kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
2
BlueCushion:
Hej allihop.
Jag heter Simon och kommer bli ormägare efter nyår. Detta blir min första orm och jag vill ha så mycket tips om länkar i forumet jag ska kolla upp, andra sidor, böcker jag ska läsa eller filmer jag ska se och tips på hur jag kan tänkas göra med beskrivning av hur jag bor :-) Tackar ödmjukast i förväg! (P.S. jag är ovan att skriva ordentliga forumtrådar, så det blir väl sådär. D.S.)

Lite om mig: Jag bor i en mycket fin ombyggd lada, bor på 60 kvadratmeter med 2 våningar.

Övervåningens värmetillförsel består av kamin jag eldar i själv. Har köpt till ett portabelt oljeelement som håller värmen här uppe. Lite svalt men behagligt och nu på vintern eldar jag varje kväll då det inte räcker med elementet.

Nedervåningen går på golvvärme och brukar kännas kallare än övervåningen, men kan ju sätta ner elementet så det kan hålla en annan stabilare värme där nere. Vistas inte mycket på nedervåningen då det är varmare och mycket mer utrymme uppe.



88
153
LunarBallReptiles:

För det första så hur du bor m.m. är inget som har med ormen att göra. Där DEN ska bo är viktigast.
Hur har du förberett dig med terrarium m.m. ?

Nu finns en grupp på FB där du kan få många svar och tips där inriktingen enbart är kungspyton: www.facebook.com/groups/478545918906366/




11
2
BlueCushion:
LunarBallReptiles skrev:
För det första så hur du bor m.m. är inget som har med ormen att göra. Där DEN ska bo är viktigast.
Hur har du förberett dig med terrarium m.m. ?

Nu finns en grupp på FB där du kan få många svar och tips där inriktingen enbart är kungspyton: www.facebook.com/groups/478545918906366/




jag kommer köpa allt nytt och beställa från djuraffären. mannen som hjälpte mig där verkade ha god insikt i hur jag ska bygga upp allt i förberedelse innan jag tar hem ormen även mytikschefen hade stora ormar hemma berättade han. 
så svaret på din fråga är väll då att jag ej än hunnit fixa så mycket saker innan jul utan jag väntar så jag köper och fixar med allt på en gång innan ormen får komma hem.

74
23
Dempan242:
Hej!

Först och främst vill jag säga lycka till! Du har gjort ett bra val, dessa ormar är väldigt vackra, blir inte så stora och kan bli handtama lätt enkelt! Den ända nackdelen om man ska säga det som så är att du är lite tråkiga av sig, för det mesta så ligger de bara i ett hörn eller bredvid den lokala värmekällan i terrariet och absorberar värmen. För övrigt har jag själv inte haft en kungspyton, har vänner som har haft de men oboj det är väldigt fina ormar!

Mvh

11
2
BlueCushion:
BlueCushion skrev:

jag kommer köpa allt nytt och beställa från djuraffären. mannen som hjälpte mig där verkade ha god insikt i hur jag ska bygga upp allt i förberedelse innan jag tar hem ormen även mytikschefen hade stora ormar hemma berättade han. 
så svaret på din fråga är väll då att jag ej än hunnit fixa så mycket saker innan jul utan jag väntar så jag köper och fixar med allt på en gång innan ormen får komma hem.



glömde tillägga att varför jag skrev hur jag bor var för att få tipps på hur och var jag ska ställa terariet med tanke på värme och så om det nu har någon betydelse.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild