Vad tror ni?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

1228
464
leedragon:
Hjärtattack?  Vad kan ha dödat den här människan? Tror ej att det var hans varaner.

www.youtube.com/watch?v=RAdgpNQJAJE

903
509
Evanjeline:

Fyfan, har aldrig sett något så vinklat i hela mitt liv, vill spy på dem.

Det är möjligt hans varaner dödade honom, men har verkligen de bakterierna i munnen de pratar om? Vad jag vet har komodovaraner inte de bakterierna i fångenskap i alla fall. I vilket fall är det en ganska dålig idé att ha så stora varaner lösa, både för sin egen skull och för deras.

Men herregud! 

"undercover video fotage form the reptile show hamn" REALLY!? undercover? För det är ju så svårt att komma in på mässan och filma.

Pratar om att man är compulsive, ocd och allt skit precis som det är en sjukdom att ha många reptiler.

För helvete tillochmed när han i början lagade lagade mat hade de filmat det som han var potentiell seriemördare eller något.


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Evanjeline skrev:
Men herregud! 

"undercover video fotage form the reptile show hamn" REALLY!? undercover? För det är ju så svårt att komma in på mässan och filma.



Det är väl fotoförbud på hela Hamm-mässan? Vad jag hört iaf så kan hända det är smygtagna bilder ändå :) Det kan ha ändrats men vet att det varit film & foto förbud på Hamm mässan förr om åren. 


1228
464
leedragon:
Evanjeline skrev:
Fyfan, har aldrig sett något så vinklat i hela mitt liv, vill spy på dem.

Det är möjligt hans varaner dödade honom, men har verkligen de bakterierna i munnen de pratar om? Vad jag vet har komodovaraner inte de bakterierna i fångenskap i alla fall. I vilket fall är det en ganska dålig idé att ha så stora varaner lösa, både för sin egen skull och för deras.

Men herregud! 

"undercover video fotage form the reptile show hamn" REALLY!? undercover? För det är ju så svårt att komma in på mässan och filma.

Pratar om att man är compulsive, ocd och allt skit precis som det är en sjukdom att ha många reptiler.

För helvete tillochmed när han i början lagade lagade mat hade de filmat det som han var potentiell seriemördare eller något.

det är foto och filmbörbud på mässan, det sa de åt  mig när jag försökte fota där :)

men fan Hamm har väl samma regler att inte sälja gift till mindråringar. miss  att deras gift anläggning ska man  ha id med sig.

 

Tror fan inte att deras varaner dödade honom, jag kan inte komma på hur det skulle ha gått till. det känns mer som han fick en hjärtattakt när han tränade eller liknande. han var väl 40 bas  också.


903
509
Evanjeline:

Jaha, det visste jag inte. Det låter dock fortfarande mycket mer dramatiskt än det är.


leedragon skrev:




Tror fan inte att deras varaner dödade honom, jag kan inte komma på hur det skulle ha gått till. det känns mer som han fick en hjärtattakt när han tränade eller liknande. han var väl 40 bas också.

Nej sen sa de också att eftersom han inte hade en telefon hade han ingenstans att ta vägen för att få hjälp när han väl insåg hur sjuk han var. Nej för han kunde inte bara gått ut genom dörren och knackat på hos grannen, eller försökt stanna en bil? Samtidigt som de sa det visade de reanactment på hur han tog medicin, och gick rundor i lägenheten. Har du ingen telefon är du stuck i ditt hem forever.

Han satt dock uppkrypen i ett hörn av lägenheten, så jag tror inte han fick en hjärtattack. Jag vet du inte behöver dö direkt, men han borde inte ha satt sig i ett hörn, han borde ha fallit, eller försökt tagit sig ur lägenheten. Samma om det var salmonella borde det vara ganska uppenbart. Är han så sjuk att han av någon anledning dör av det borde där vara avföring och spyor lite varstans.

 


1228
464
leedragon:
Evanjeline skrev:
Jaha, det visste jag inte. Det låter dock fortfarande mycket mer dramatiskt än det är.

 

 

Nej sen sa de också att eftersom han inte hade en telefon hade han ingenstans att ta vägen för att få hjälp när han väl insåg hur sjuk han var. Nej för han kunde inte bara gått ut genom dörren och knackat på hos grannen, eller försökt stanna en bil? Samtidigt som de sa det visade de reanactment på hur han tog medicin, och gick rundor i lägenheten. Har du ingen telefon är du stuck i ditt hem forever.

Han satt dock uppkrypen i ett hörn av lägenheten, så jag tror inte han fick en hjärtattack. Jag vet du inte behöver dö direkt, men han borde inte ha satt sig i ett hörn, han borde ha fallit, eller försökt tagit sig ur lägenheten. Samma om det var salmonella borde det vara ganska uppenbart. Är han så sjuk att han av någon anledning dör av det borde där vara avföring och spyor lite varstans.

 




han hade ingen bra relation till sina grannar. tydligen när det var fest hos de så gick han till källaren och bröt av deras ström.

903
509
Evanjeline:
Hade det verkligen gjort någon skillnad om det var så akut? I vilket fall känns det som han borde försökt få hjälp.

2966
1645
Hoggaforfan:
"We don't know what lizards is poisonous" 13:00
Då får väl poliserna helt enkelt undvika att äta ödlorna? :-P

Jag hörde något om nya rön som sa att fler ödlor än de 2 arter man hittills vetat om tillverkar gift bla komodovaranen.
Har inte forskat i det hela så ingen aning om sanningshalten i det.

Han kan ha råkat ut för blodförgiftning?

903
509
Evanjeline:
Blodförgiftning kan jag tro på.

1228
464
leedragon:
kan vara blodförgiftning. men jag tror mer nog att det var en mer plöstligt död. kan tro knappast att  ödlorna orskakade hans dött pga bette.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild