Lyckat o nöje

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

106
64
pillorita:
Tänk när jag började kolla om KP då va det många som sa åt mig att kolla på någon annan typ då dessa är nattaktiva o skulle enligt de flesta bara ligga o sova under dagen .  Jag  roas mer av min OLLE än Kevin råttsnoken jag har ! Snoken syns knappt till men Olle klättrar o grejer en massa :) 
Jag kan bli sittandes länge o titta på hans beteende ...

Lika så beata (kp) som vi köpte samtidigt :D hon är lika aktiv hon . 

Jag är nöjd o mitt val känns lyckat :D 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Har den flera gömställen att välja på dagtid då? Ormar som inte trivs i terrariet brukar fara runt även dagtid. Vill inte skrämma upp dig i onödan men kan vara värt att nämna :) Ormar behöver flera gömställen placerade på olika nivåer och platser i terrariet, bara ett tips som sagt :) 

Går att använda nästan vadsomhelst som ormen kan krypa ihop i eller under, dom gillar att ligga trångt/litet. 


106
64
pillorita:
Jonas_ skrev:
Har den flera gömställen att välja på dagtid då? Ormar som inte trivs i terrariet brukar fara runt även dagtid. Vill inte skrämma upp dig i onödan men kan vara värt att nämna :) Ormar behöver flera gömställen placerade på olika nivåer och platser i terrariet, bara ett tips som sagt :) 

Går att använda nästan vadsomhelst som ormen kan krypa ihop i eller under, dom gillar att ligga trångt/litet. 


Finns ... Mellan/inunder växter , bakom kruka o inunder trä , ska sätta in en grotta . han ligger gömd  men är ofta ute o klättrar o sen tillbaka o ligger för att klättra sen igen . är inte som man trodde att de knappt skulle röra sig alls under dagtid . inte så att han far runt i terrariet precis hela tiden :D va ju inte riktigt så jag menade 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

pillorita skrev:

Finns ... Mellan/inunder växter , bakom kruka o inunder trä , ska sätta in en grotta . han ligger gömd  men är ofta ute o klättrar o sen tillbaka o ligger för att klättra sen igen . är inte som man trodde att de knappt skulle röra sig alls under dagtid . inte så att han far runt i terrariet precis hela tiden :D va ju inte riktigt så jag menade 


Okej då behöver du inte ta till dig av tipset :) Jag kommenterade efter hur terrariet såg ut på bilden i ditt galleri men den kanske var äldre :) 

Välkommen till hobbyn iaf! 


106
64
pillorita:
Jonas_ skrev:


 

Okej då behöver du inte ta till dig av tipset :) Jag kommenterade efter hur terrariet såg ut på bilden i ditt galleri men den kanske var äldre :) 

Välkommen till hobbyn iaf! 


Jo då jag tar tacksamt emot tips :D vill ju bygga den bästa miljön för honom 

88
72
gebon:
Hade nog kollat över tempen i burken oxså. Är nog som Jonas skrev dessvärre inget bra tecken när de här nattaktiva ormarna yrar omkring en massa på dagen. 

106
64
pillorita:
gebon skrev:
Hade nog kollat över tempen i burken oxså. Är nog som Jonas skrev dessvärre inget bra tecken när de här nattaktiva ormarna yrar omkring en massa på dagen. 

Läste du mitt svar till honom? Va inte precis så jag menade att han far omkring hela tiden kanske skrev något klumpigt men va inte menat så :) o så är de ganska nya i miljön då vi köpte de små för några dagar sen 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild