Hon hänger i taket med en bubbla vätska över munnen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
6
Grefvinnan:
som rubriken lyder, har en adult hona av arten brachypelma klaasi. Nu ser jag något som hon aldrig gjort tidigare. Hon hänger i nätet under lampan med en sorts bubbla med värska/vatten (?) över munomtådet. Är det nått som hör till vanligheten eller behöver jag vara orolig för nå? Ska se om jag kan få till en bild på det med

19
6
Grefvinnan:
Lägger in bilden på min sida då det inte funkar här

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Den har inte fastnat i nätet då?? Har faktiskt hört att vissa spindlar fastnat i exo-terra burkar och blivit av med ben eller i värsta fall livet :/ 

Synd att du inte kunde ladda upp en bra bild, blir ju enklare att svara då :) Jag är ingen spindelexpert ska jag säga så mina teorier är mer gissningar.


141
109
stefan707:
Kollade på bilden, å vet inte om jag är blind eller ej, men jag såg ingen bubbla. Hur som helst tror jag inte det är någon fara, har sett mina spindlar kan få lite bubblor ibland när man gett dom mat, men annars har jag inte märkt det vad jag kan komma ihåg. Och om den står uppe i hörnet en längre stund skulle jag inte heller oroa mig för, spindlar verkar ha ett jävla tålamod till att stå på ett å samma ställe ett bra tag :p

96
141
Guns4ever:
Hittade detta www.arachnoboards.com/ab/showthread.php?221360-Tarantula-secreting-liquid-from-the-mouth så nog inget och vara orolig över.

19
6
Grefvinnan:
Ok hon är nere på marken nu så hon sitter inte fast, vart bara lite förvånad att se henne "dregla" för det rann utmed glaset. Har aldrig sett det förut under det år jag haft henne :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild