Frigolitlåda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

375
251
Doxster:
Hej,

Någon som vet var man kan köpa frigolitlådor? Ska ner till Hamm nu den 12:e och skulle behöva något i lämplig storlek för antingen 4 ormar eller två lådor med två ormar i varje.

Mvh

Edit: I Malmö-regionen om det inte går att köpa online.

28
6
noninen:
Bauhaus säljer stora frigolit lådor :) Även frigolitskivor o dylikt

375
251
Doxster:
noninen skrev:
Bauhaus säljer stora frigolit lådor :) Även frigolitskivor o dylikt


Tack för tipset! Men jag hittar inget på deras hemsida, varken lådor eller lösa skivor?

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Jag kan ha fel men tror den rätta benämningen på frigolit nuförtiden är cellplast :) Kanske därför du inte hittar nåt? En tanke bara.

375
251
Doxster:
Jonas_ skrev:
Jag kan ha fel men tror den rätta benämningen på frigolit nuförtiden är cellplast :) Kanske därför du inte hittar nåt? En tanke bara.


Testade det också :)

17
12
seejtaan:
kolla med din lokala sushi-handlare eller någon större matvarubutik. fått alla mina lådor från ica maxi :)

46
72
vikingsthlm:
Finns garanterat att köpa i Hamm om det är för transport därifrån annars har Hornbach frigolitlådor ihopfällbara!

375
251
Doxster:
Tackar! Jag slår Hornbach en signal, deras sida är ju världssämst haha :)

28
6
noninen:
Doxster skrev:


Tack för tipset! Men jag hittar inget på deras hemsida, varken lådor eller lösa skivor?




Hm.. i Uppsala finns det iallfall, gjorde ett antagande det fanns på alla Bauhaus. Men jag har aldrig ens kollat online endast köpt flertal gånger i butikerna.. frigoliten brukar finnas på deras tagsjälv lager. Men ja, annars har ju hornback precis allt :p Hoppas du hittar vad du söker!

356
177
krypet:
Jag har fått tag på hos lokala djuraffärer med och hört andra få tag på hos affärer som säljer asiatisk mat. Jag har fått betala en liten slant för mina, men inte mycket. 

Det brukar finnas lådor att köpa i Hamm, men någon gång tror jag de tog slut.

Off topic: i Danmark har frigolitlådor det underbara namnet flamingokasse.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild