Blodpyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
15
Roggan:
Halloj alla Pyton älskare... skulle vilja ha en tråd med Blodpytons , bilder,terrarier o allmänt om dessa otroligt vackra o fashinerande Pytons som verkar bli mer o mer populära.
Har själv skaffat mig en blodis nyligen, en kortsvansad liten Borneokille:) Blir mer o mer fäst vid honom för varje dag som går;) Har mest haft giftormar dock men har sållt allt utom min Palmis...
Har hittat tillbaka där det började nämligen Kungspyton;) Men har alltid Haft ett sneglande öga på Blodpyton då jag tycker dom e så vackra o det e något med formen på dom som gör dom söta:)o på mässan i Malmö så hittade jag honnom o det va kärlek direkt:)
Man har ju alltid hört att Blodpyton ska vara jätte aggresiva o allmänt jobbiga att ha som terrarie djur? o att dom ska va knussliga med mat osv... Hade själv lite strul med min lille kille innan han åt, men nu äter han allt som man stoppar in:) för tillfället har jag honom i en hammarplastlåda med värmematta under o Exoterras plantsoil som substrat... han verkar verkligen o trivas bättre där än i terrariet som han va i innan... tror det va för stort... 120x50x50... men imon blir det flytt till ett mindre terrarium som jag haft albino KP juveniler i då dom har fått nytt terrarium :) Tänkte höra med er som kan Blodpyton.. Man ser att många använder Plantsoil lr Exoterras mossa som substrat till sina Blodisar.. vilket e att föredra? Min lille kille gillar att gräva ner sig i substratet o bara hans lilla nos som sticker upp:) sen när man dinglar en mus framför så händer det grejer:)
men kan inte undgå att märka att det följer med substrat på musen när han sväljer den, tänkte därför att mossan vore ett bättre alternativ?
Hoppas att denna tråd blir full utav bilder på dessa vackra djur o härligt snack om Blodpyton.
Mvh Roger

141
109
stefan707:
Den var stilig, hur gammal är den? Jag kör också plastlåda med platation soil. Ser det inte som ett problem att ormen sväljer lite jord, är inga gigantiska mängder. Min gillar också att gräva ner sig, ligger mest gömd hela tiden, har dock lite attityds problem så kan ej hålla i min i handen så som du gjorde på sista bilden :p

Slänger upp lite bilder på min lilla krabat
P. Brongersmai 0.0.1 som kommer från Jonas_








51
27
knutsson87:
knutsson87 skrev:

Bjuder på en bild på min 3 årig

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Mitt namn är Jonas och jag är frälst i denna art! Blodpyton - Python brongersmai. Säkert inga nyheter för er som träffat mig :) 


51
27
knutsson87:
Jonas_ skrev:
Mitt namn är Jonas och jag är frälst i denna art! Blodpyton - Python brongersmai. Säkert inga nyheter för er som träffat mig :) 

 


Riktigt fina skulle vilja ha fler av den art 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild