Behöver tips

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

106
64
pillorita:
Behöver tips på inredning till kp ...
En bekant till mig säger att levande växter är bäst (om så vilka) . har bark men funderar på att lägga en del sand . klätterpinne finns ! 
Ska in i dagarna nu o köpa (Större) så han har tillgång till vatten bad . 


Tipsa gärna 
Dela gärna bilder på era terrarium så man får lite inspiration ? 
Tack på förhand 


141
109
stefan707:
skippa sanden :) KP ska ha tropiskt klimat, rätt fuktigt, ser ingen fördel alls i att blanda i sand i bottenmaterialet.
Finns en hel del olika att köra, vanlig täckback, eller torv bland annat. Personligen har jag gått över på torv i mina terrarium, gillar det rätt bra.

levande växter är bra för luftfuktigheten, men inte nödvändigt, går lika bra med plastväxter.

Jag har lite olika gröna neutrala levande växter i mitt terrarium, kan ej namn i huvudet, men ena är en klätterfikus av ngt slag  sen en ormbunke bland annat, blir jobbigare å städa, men vackrare att se på, smak sak.



2966
1645
Hoggaforfan:
Blanda in torv i barken eller ersätt helt med torv. Gullranka fungerar ganska bra, fikusar kan också ta lite stryk.
Ormar och levande växter kan vara lite problem då en del tycker sig ha jordfräs i generna. Man får testa sig fram.
Kanske en större sten att skrapa av ömset mot? Mer grenar?
En rejäl grotta att ligga i kanske? Bra tillfälle att börja bygga bakgrunder ;-)

Planterar du in städare med som gråsuggor, hoppstjärtar, mask etc så räcker det att du plockar bajset du ser så sköter de resten.

Har du kollat byggtråden:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2476

Finns nog en del inspiration där. 


106
64
pillorita:
Hoggaforfan skrev:
Blanda in torv i barken eller ersätt helt med torv. Gullranka fungerar ganska bra, fikusar kan också ta lite stryk.
Ormar och levande växter kan vara lite problem då en del tycker sig ha jordfräs i generna. Man får testa sig fram.
Kanske en större sten att skrapa av ömset mot? Mer grenar?
En rejäl grotta att ligga i kanske? Bra tillfälle att börja bygga bakgrunder ;-)

Planterar du in städare med som gråsuggor, hoppstjärtar, mask etc så räcker det att du plockar bajset du ser så sköter de resten.

Har du kollat byggtråden:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2476

Finns nog en del inspiration där. 




Tack ? 

106
64
pillorita:
pillorita skrev:



Tack ? 

kommit en bit 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Jag och sambon gillar ju terrarier med mycket inredning och mycket levande växter i dom flesta :) Bilder finns i mitt galleri om du är nyfiken. 

Ett tips till dig, löv är riktigt snyggt att ha på botten i terrariet, några enstaka eller en hel del är en personlig smaksak, fungerar ju även som gömställe för ormen :)


106
64
pillorita:
Jonas_ skrev:
Jag och sambon gillar ju terrarier med mycket inredning och mycket levande växter i dom flesta :) Bilder finns i mitt galleri om du är nyfiken. 

Ett tips till dig, löv är riktigt snyggt att ha på botten i terrariet, några enstaka eller en hel del är en personlig smaksak, fungerar ju även som gömställe för ormen :)


Tack för tipset 
Ska kika in ditt galleri 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild