Kan detta vara gråsuggor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1662
779
fluffis:
Jag har, eller rättare sagt hade, en burk med snäckor och kokosmull. Jag skaffade hoppstjärtar som jag planterade in och hade i några månader eller kanske ett halvår, men sen såg jag dem inte mer. Vid ett tillfälle plockade jag in löv utifrån och har efter det (?) sett vuxna gråa gråsuggor men sen dök de här vita upp. Kan det vara småttingar av gråsuggor? För att visa storleken så ligger de i en Ica plastkasse på andra bilden.



196
268
NickeJ89:

Jag köpte precis Trichorhina tomentosa (Tropiska gråsuggor) till mitt regnskogsterrarie.
Ser precis ut så! Blir ca 5 mm som fullvuxna.


OBS: Lånad bild.

EDIT: Men finns ju många arter av gråsuggor, finns kanske även svenska arter som är vita.


2966
1645
Hoggaforfan:
Det är gråsuggor och ser ut som de NickeJ89 visar men kan vara vanliga svenska gråsuggor bäbisar, de är ljusa i början.


 
NickeJ89 skrev:
Jag köpte precis Trichorhina tomentosa (Tropiska gråsuggor) till mitt regnskogsterrarie.
Ser precis ut så! Blir ca 5 mm som fullvuxna.


OBS: Lånad bild.

EDIT: Men finns ju många arter av gråsuggor, finns kanske även svenska arter som är vita.

Tack, äntligen namnet på dem. Brukar mest bara heta "tropiska gråsuggor" men kul att ha artnamnet.

1662
779
fluffis:
Tack för svaren! Växer de långsamt? Känns så :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild