Gynandromorf kackerlacka

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

64
41
Hymenopus:


Jag hittade idag en gynandromorf Shelfordella lateralis i min kackerlackskoloni, vilket innebär att den är hälften hane och hälften hona. Jag har tidigare haft gynandromorpha Phyllium giganteum, men då har könsdragen istället varit ihopblandade över båda kroppshalvorna.

Finns det någon annat som har haft något liknande eller har någon känsla för hur pass vanligt förekommande det är hos insekter (eller andra terrariedjur)?

Jag planerar att nåla kackerlackan efter dess död, men tills dess får den bo separat som husdjurskackerlacka så att ingen burskamrat går och tuggar mer på vingen :)

10
19
Room_17:

Jag hittade en gynandromorpf Blaptica dubia för många år sedan i min odling. Jag sparade kroppen och hade tänkt rama in den, men kommer inte ihåg vad jag gjorde av den.


375
251
Doxster:
Det där är väldigt fascinerande, på ett märkligt sätt :)

2
1
Merfnad:
Häftigt! Det är intressant hur uppdelningen är så exakt i mitten. Jag undrar om det är i den allra första celldelningen som något kromosomfel uppstått, och varje halva av individen har sitt ursprung i en enda cell, eller om det är en chimär där två genetiskt olika celler växt ihop till en individ.

1275
1724
Falk:
Det finns en tråd på krypforumet om en Poecilotheria med samma fenomen
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild