Nät

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

28
2
Doddis1996:
Hej! Vet någom var man kan hitta ett väldigt finmaskigt stålnät? Typ sånt som sitter i taket på Exoterras terrarium.

Har fått höra att det ska finnas på Bauhaus men kan inte hitta det på deras hemsida.

Tack!

2966
1645
Hoggaforfan:
Vilket djur ska vara där i?
www.bauhaus.se/vav-nat-h-60cm-1m-rulle-2.html?nosto=nosto-searchpage-1

3mm maskstorlek


28
2
Doddis1996:
Hoggaforfan skrev:
Vilket djur ska vara där i?
www.bauhaus.se/vav-nat-h-60cm-1m-rulle-2.html?nosto=nosto-searchpage-1

3mm maskstorlek


Tack! Jag ska använda det till min låda med syrsor :) Skulle nog behöva ännu finare maskor dock.

2966
1645
Hoggaforfan:
Doddis1996 skrev:

Tack! Jag ska använda det till min låda med syrsor :) Skulle nog behöva ännu finare maskor dock.

Jag använder marktäckarduk till en del insektsodlingar men osäker om det håller för syrsor.

Ett alternativ:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10112530/

Annars säljer Pelle flugtätt nät:
www.terrariedjur.se/?page=user&user=Pelle

Finns i stort sett alltid på mässorna. Det är inte så lätt att hitta för privatpersoner.

155
39
kosinuss:
Doddis1996 skrev:
Hej! Vet någom var man kan hitta ett väödogt tätmaskigt stålnät? Typ sånt som sitter i taket på Exoterras terrarium.

Har fått höra att det ska finnas på bauhaus men kan inte hitta det på deras hemsida.

Tack!

Jag har i aluminium hemma tror jag.  Titta efter nårjjag kommer hem.  Det är 1-2mm masker. Hvor mycket måste du ha. 

17
12
seejtaan:
har du hornbach i närheten kan du även kolla där :)

109
25
Dark_Shadow:
Skapamer.se har 1x1mm stålnät

2048
773
psyjoh:
Velltra.se har jag köpt från med 1mm maskor. Funkar kanon både till insektsodlingar och terrarie. Sök bara på aluminium duk så kommer det upp. Kunde inte klistra in länken med mobilen. 

2966
1645
Hoggaforfan:
psyjoh skrev:
Velltra.se har jag köpt från med 1mm maskor. Funkar kanon både till insektsodlingar och terrarie. Sök bara på aluminium duk så kommer det upp. Kunde inte klistra in länken med mobilen. 

www.velltra.se/produkt/aluminiumduk-150mm/

953
1840
peter54:
Varför måste det vara stålnät? Funkar det inte med Plastic Paddings aluminiumnät? De finns överallt där PP säljs och kommer i A4-storlek. Har inte stenkoll på maskstorlek, men jag har använt sånt till insekter av olika slag tidigare och de har funkat till allt utom bananflugor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild