Mina spindlar äter inte så bra.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

28
2
Doddis1996:
Hej! Jag har 12 st fågelspindlar och de flesta av dem äter inte så bra även om jag läst att de ska göra det, jag matar dem ca varannan dag men oftast är syrsorna kvar dagen efter. Vad kan detta bero på, matar jag dom för ofta?

Tack på förhand!

Här är mina arter 

Mina terrariedjur:
0.0.1 - Acanthoscurria geniculata
0.0.1 - Avicularia laeta
0.0.1 - Avicularia versicolor
0.1.0 - Brachypelma albopilosum
0.0.1 - Brachypelma boehmei
0.0.1 - Ephebopus cyanognathus
0.1.0 - Grammostola porteri
0.0.1 - Lasiodora parahybana
0.0.1 - Poecilotheria regalis (Indian ornamental)
0.0.1 - Poecilotheria smithi
0.0.1 - Psalmopoeus irminia (Venezuelan suntiger)
0.0.1 - Psalmopoeus pulcher

11
2
Matte:
Jag e ganska ny på spindlar men de låter ganska ofta!!!

28
2
Doddis1996:
Matte skrev:
Jag e ganska ny på spindlar men de låter ganska ofta!!!

Ja det kanske är lite för ofta, en till två gånger i veckan kanske är bättre?

235
155
Brokensynapse:
Alla mina spindlar äter olika ofta. Har en som kan äta varannan dag och min rosea äter var 4e månad ungefär. 

412
419
Hadara:

varannan dag för vuxna spindlar är alldeles för ofta! Men nu vet jag inte hur stora dina är? 

Och sen tycker jag att man aldrig ska lämna kvar foderdjur om inte spindlarna tar dom direkt. om spindeln börjar ömsa kan foderdjuret börja tugga på spindeln som inte har något försvar då. 

Jag matar mina vuxna spindlar ungefär var 10e dag, ibland längre mellan, med en stor kackerlacka. 


139
363
Dwarfmonitors:

Enda gången jag kan se en fördel med att mata så ofta är när man matar på honor innan parning så inte hanen ska slinka ner i käften på henne. 

 

Mata mer sällan så ska du se att du får mer respons!


141
109
stefan707:
Jag matar mina spindlar lite oregelbundet... mellan 1-3 veckor mellan matning. 

126
64
Mikachu:
Håller med om att det kan vara för ofta :) Matar mina spindlar (har en del arter som du har också!) 1 - 3 veckors mellanrum beroende på, samt när de ska ömsa så kan de vilja fasta nåra veckor innan det är dags också. Bara att låta dom vara i ett par veckor nu och sedan testa igen, om de inte äter då så är det bara att ta ut foderdjuret, som någon skrev ovan, och testa igen om någon vecka. Du behöver inte vara rädd för att de går hungriga :)

28
2
Doddis1996:
Toppen! Tack allihopa, jag fick min info från www.mikebasictarantula.com/ där han sa att han till och med gav en Acanthoscurria geniculata 10 syrsor i veckan, han verkar ha väldigt hungriga spindlar haha! Då vet jag att jag ska låta dom vara och inte låta foderdjuren vara kvar i terrariumet :D

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Våra vuxna fågelspindlar får mat ca. 1 gång i månaden så du kan gott dra ner på matningen! Det varierar såklart lite mellan olika individer men finns ingen anledning att mata varje vecka exempelvis. 

Dom allra flesta av våra djur i terrarium är överviktiga, det tål att tänkas på :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild