Lampa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
1
Chowder:
Hejsan jag har tittat runt lite och letat efter en bra lampa till min dabbagam men pris med lampa och ballast skulle bli otroligt mycket 1600 typ och då plånboken inte direkt är obegränsad just nu så hitta jag denna på aliexpress för 45 dollar...
www.aliexpress.com/item/New-Pet-Lamps-UVB-UVA-Reptile-Lamp-HQI-PAR30-50W-Bulb-HID-Ballast-sets-for-Reptiles/32243572560.html?spm=2114.031010208.3.94.1ngE6Z&ws_ab_test=searchweb201556_2_79_78_77_80,searchweb201644_5,searchweb201560_9

och nu undrar jag hiss eller diss?

Mvh andreas

66
49
Thor:
Oslagbart pris men man undrar ju vad som ligger i paketet när det kommer fram...
Har inte så väldigt bra erfarenhet av Aliexpress 

2048
773
psyjoh:
Billigt men hade gärna velat testa med en mätare innan användning. 

295
270
barkskog:
Ett kanske säkrare alternativ:

www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/reptech-hid/reptech-hid-70-w-par38.html
+
www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/osram-hid-ballaster/osram-ballast-70-w-1.html

330 + 300 = 630

Vi kan kolla UVB-mängd och UV-index på lampan innan vi skickar.




33
11
Duransson:
Vi beställde en sådan lampa med ballast för någon månad sedan. Ballasten var extremt högljudd. Vi mätte upp lampan på ett avstånd av ca 40 cm och det var inga roliga värden.  Uv index låg på 19 och uvb på 210.

Vi använder inte varken lampa eller ballast. Det skulle troligtvis resultera i ögonskador på våra djur. 

295
270
barkskog:
Duransson skrev:
Vi beställde en sådan lampa med ballast för någon månad sedan. Ballasten var extremt högljudd. Vi mätte upp lampan på ett avstånd av ca 40 cm och det var inga roliga värden.  Uv index låg på 19 och uvb på 210.

Vi använder inte varken lampa eller ballast. Det skulle troligtvis resultera i ögonskador på våra djur. 


Jag antar att du menar Kina-importen och inte Solar Raptor/Osram som jag skrev om i inlägget innan :-)

33
11
Duransson:
barkskog skrev:


Jag antar att du menar Kina-importen och inte Solar Raptor/Osram som jag skrev om i inlägget innan :-)



Självklart var det kina importen! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild