Phyllium giganteum

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

85
32
Wahlman:
Hon växer så det knakar.

85
32
Wahlman:
Om två månader är hon fullvuxen och om fyra kommer nästa kull att läggas. Sedan börjar väntan i sex månader på kläckningen. 

18
5
Cloud:
Visst är det kul att se dem växa! Det blir en sån påtaglig skillnad i storlek mellan varje ömsning. Jag har fem st som är ungefär lika gamla som din, de har väl ett par ömsningar kvar till fullvuxen storlek skulle jag tro.

Mossa verkar bra som substrat, ska testa det.

20
9
Pinnesokaren:
Tänk vilka olika färger de kan ha, min är mycket mörkare och brunare!

85
32
Wahlman:
Pinnesokaren skrev:
Tänk vilka olika färger de kan ha, min är mycket mörkare och brunare!

Hon blir grönare vid nästa ömsning ska du se.
Fin. 
Vem sålde dom? 

20
9
Pinnesokaren:
Hon är från Herpers Choise i Uppsala. Mina pinnar är från en privatperson. Har bara ett blad :)

85
32
Wahlman:
Pinnesokaren skrev:
Hon är från Herpers Choise i Uppsala. Mina pinnar är från en privatperson. Har bara ett blad :)

Ja de har ju hemma för jämnan förmodligen från Tyskland. 

20
9
Pinnesokaren:
Hon har fortfarande inte ömsat.. Finner hon ingen bra plats att fästa skinnet på tro? Hon har många olika pinnar men nån ömsning blir inte av. Några tips?

85
32
Wahlman:
Pinnesokaren skrev:
Hon har fortfarande inte ömsat.. Finner hon ingen bra plats att fästa skinnet på tro? Hon har många olika pinnar men nån ömsning blir inte av. Några tips?

Är hon lika liten. När ömsade hon sist? 
Fuktigheten är viktig. De verkar ha en tendens att vilja ömsa på morgonen. Ducha hos henne på kvällen så det är fuktigt på morgonen. De brukar sätta sig högst upp på grenen eller i taket. Slutar ofta äta lite innan o efter. 

20
9
Pinnesokaren:
Wahlman skrev:

Är hon lika liten. När ömsade hon sist? 
Fuktigheten är viktig. De verkar ha en tendens att vilja ömsa på morgonen. Ducha hos henne på kvällen så det är fuktigt på morgonen. De brukar sätta sig högst upp på grenen eller i taket. Slutar ofta äta lite innan o efter. 


Ja, hon har inte växt alls. Senast hon ömsade var för 1,5 månad sedan. Emellanåt sitter hon på samma ställe och slutar äta i nån dag men sen är hon igång igen. Jag sprayar på kvällen, och ser till att det är fuktigt nu när det är så torr luft också. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild