Odlingslokal?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
8
Simonheimdahl:
Hejsan!

är nyinflyttad i trestadsområdet(Trollhättan) och undrar ifall att någon har/funderar på att Starta en odlingslokal?

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Du måste nog precisera dig lite mer :) många i hobbyn är inriktade på några få släkten/arter om man bedriver sin avel seriöst alltså. Så hittar man någon som man dels trivs med, kommer överens med och gärna känner en del + att denne delar just din grej inom den så breda terrariedjursvärlden! :) 

Bara ett tips från mig.. Jag bor själv betydligt längre upp i landet och har mitt "avelsrum" på övervåningen :D


8
8
Simonheimdahl:
Hrm,. Det var meningen att inte specificera mig allt för mycket;-)

jag kommer ursprungligen ifrån ifrån akvariehobbyn, och där är det inte allt för ovanligt att folk går ihop och hyr en lokal där de har sina akvarium/odlingar.

alltså var min fundering om folk gjorde så med med terrarier/hobbyn i övrigt! :-)

samt om det kanske fanns fanns något intresse av någon trollhättebo att starta en?

8
8
Simonheimdahl:
Det behöver alltså inte vara att man odlar på sina djur, utan mer än lokal där man kan ha precis så många akvarium/terrarium som man tycker är nödvändigt! Utan att behöva kompromissa med sambon....;-)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Okej då förstår jag, har också varit i akvariehobbyn tidigare och där är det annorlunda tycker jag, av erfarenhet håller man sig inom sin lilla "krets" med sin reptilhobby, iaf om man har större djursamlingar, väldigt väldigt ovanligt att man delar lokal med "okända" personer, eller ens tar in personer man inte känner eller som någon nära känner, man måste nästan bli inbjuden själv hos många :) Det här med personliga kontakter är himla viktigt i hobbyn, jag håller bara pytonormar då. Så man hittar många djur osv.. absolut inte allt ligger på annons och sen är kontakter viktiga i andra sammanhang också såklart :)

Reptilhobbyn är mer hemlig än akvariehobbyn om jag ska uttrycka mig så.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild