Svullna ögon. Har slutat äta. Vad gör jag?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
1
nealinne:

Hejsan!

Min lilla bebissköldpadda har fått helt svullna ögonlock och helt slutat äta. Ska ringa både försäljaren och veterinären imorgon men undrar om någon här har en tillfällig lösning så han slipper svälta ihjäl fram till problemet är löst. Kan man tvångsmata en sköldpadda på något vis? Han är en rysk stäppsköldpadda på 8 månader 

Mvh
Linnéa Orolig ägare


Medlem i SHF
4003
5035
Jonas_:

Den svälter inte ihjäl över natten, om den inte är tunn i hullet, men kontakta veterinär tidigt imorgon bitti så har du stora möjligheter att få en lösning på problemet. 

Hoppas även någon sköldpaddskunnig svarar här, för det finns rätt många här på forumet med stor erfarenehet av sköldpaddor :) 

Hoppas det löser sig för lilla ryssen!  


593
551
Redfoot:
Hej!
Nu kommer dessa dumma frågor men de ack så viktiga. Var är den köpt, vad har den för belysning,vad får den att äta, vad har du temp i lådan respekt under uvlampan, vilken typ av uvlampa använder du????
Många frågor men ska svaret bli ordentligt så....
/R

593
551
Redfoot:
Vad hände sedan då?
/R

Medlem i SHF
4003
5035
Jonas_:

Jag undrar samma sak, vad hände? Och vad sa säljaren och veterinären om paddan? Man vill ju gärna ha en uppdatering när man försökt hjälpa till :) 

 


6
1
nealinne:
han överlevde inte sjukdomen

593
551
Redfoot:
Ledsen jag blir, fick du en diagnos på vad det var?
/R

6
1
nealinne:
Redfoot skrev:
Ledsen jag blir, fick du en diagnos på vad det var?
/R

Jag var inte med för var för sjuk (är fortfarande sjuk) var min pappa som var med honom och den gubben har ett minne värre än en guldfisk. Men det var iallafall en sjukdom som han troligast blev smittad med inna jag ens köpte honom (eftersom sjukdomen var så långt gången)

6
1
nealinne:
Som "kompensation" från säljaren fick jag Mr, Bubbles bror gratis. Ska ta honom direkt till veterinären imorgon för att säkerställa att han inte har samma sjukdom. 

375
251
Doxster:
nealinne skrev:
Som "kompensation" från säljaren fick jag Mr, Bubbles bror gratis. Ska ta honom direkt till veterinären imorgon för att säkerställa att han inte har samma sjukdom. 


Bra tänkt, bättre att förekomma än att förekommas.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild