Skaffa min första orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
dubbelkvack:

Hej!'
jag har funderat på att skaffa en ny familjemedlem här hemma, en orm.

Men jag har aldrig haft en orm förut så jag har ingen koll på vilken orm jag vill välja och tänkte att jag kan fråga er mer erfarna människor.

Jag vill ha en lättskött orm som inte är stor och helst inte finns så stor risk med att den kan vara aggresiv, jag vill kunna hålla i den också, typ kela. och veta hur stort ansvar det är egentligen att ha en orm, för det är ju inte som att ha en kanin eller något.
Jag har hört att majsorm skulle vara en bra första orm och kollat på den men läste att den är i dvala flera månader och inte aktiv då, vilket jag skulle tycka var tråkigt.
men hörde att kungspytom skulle också vara bra och är lugn av sig, men jag frågar er vilken tycker ni skulle passa som första orm. jag är lite rädd för stora ormar därför vill jag ha en mindre varijant.

Ni får ursäkta mig för att jag är okunnig om ormar men aldrig haft en förut. 


21
10
kLYSHAN:
dubbelkvack skrev:
Hej!'
jag har funderat på att skaffa en ny familjemedlem här hemma, en orm.

Men jag har aldrig haft en orm förut så jag har ingen koll på vilken orm jag vill välja och tänkte att jag kan fråga er mer erfarna människor.

Jag vill ha en lättskött orm som inte är stor och helst inte finns så stor risk med att den kan vara aggresiv, jag vill kunna hålla i den också, typ kela. och veta hur stort ansvar det är egentligen att ha en orm, för det är ju inte som att ha en kanin eller något.
Jag har hört att majsorm skulle vara en bra första orm och kollat på den men läste att den är i dvala flera månader och inte aktiv då, vilket jag skulle tycka var tråkigt.
men hörde att kungspytom skulle också vara bra och är lugn av sig, men jag frågar er vilken tycker ni skulle passa som första orm. jag är lite rädd för stora ormar därför vill jag ha en mindre varijant.

Ni får ursäkta mig för att jag är okunnig om ormar men aldrig haft en förut. 


Jag har precis köpt en majsorm och kela är väl ett känsligt ord vad jag fått höra. Jag la upp en tråd för några dagar sen läs den så finner du många svar. Mvh

56
16
exotiskadjur:
dubbelkvack skrev:
. och veta hur stort ansvar det är egentligen att ha en orm, för det är ju inte som att ha en kanin eller något.


Det krävs ju även ansvar att ha en kanin mera än med en orm enligt mig, fast vist ang reptil så måste man ju hålla koll på rätt temperatur osv men en kanin ska man väl vara social med till skillnad från en orm.. så det är nog lika mycket ansvar med vad för djur man än har.

32
12
Emma:
Själv har jag ingen erfarenhet av ormar, men jag hade ändå föreslagit att du tittar på massa olika skötselråd och youtubevideos, det finns många bra skötselråd här, tillexempel. Det gjorde iallafall jag innan jag valde ödla :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild