Mat efter förflyttning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
18
Davgust:
Tänkte se hur länge jag borde vänta med att mata min nya orm sedan jag tog hem honom, hämtade han för en vecka sedan ungefär och har låtit han anpassa sig lite i den nya miljön osv.
Det är en Morelia spilota ssp. på ca 1.5 år och han är runt 80cm lång för tillfället.
Borde jag kunna mata han nu till veckan eller borde jag vänta längre än så? :)



239
197
Danpss:
Davgust skrev:
Tänkte se hur länge jag borde vänta med att mata min nya orm sedan jag tog hem honom, hämtade han för en vecka sedan ungefär och har låtit han anpassa sig lite i den nya miljön osv.
Det är en Morelia spilota ssp. på ca 1.5 år och han är runt 80cm lång för tillfället.
Borde jag kunna mata han nu till veckan eller borde jag vänta längre än så? :)



Verkar han nöjd och lugn så kan du prova, vill han inte så vänta några dagar till.

54
18
Davgust:
Danpss skrev:

Verkar han nöjd och lugn så kan du prova, vill han inte så vänta några dagar till.

Okej då gör jag ett försök till veckan, ger han ett par dagar till! :)

239
197
Danpss:
Davgust skrev:

Okej då gör jag ett försök till veckan, ger han ett par dagar till! :)

Jag är ingen expert på ormar men det funkade iaf när jag hade :)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Jag brukar vänta minst två veckor med matning av nyhemkommna ormar, ofta matar folk sin ormar i terrarium alldeles för mycket, ormar mår ibland bra av längre matuppehåll :)

Är säkert en smaksak hur man väljer att göra, sålänge det fungerar hemma hos en själv så är allt bra :) 


54
18
Davgust:
Jonas_ skrev:
Jag brukar vänta minst två veckor med matning av nyhemkommna ormar, ofta matar folk sin ormar i terrarium alldeles för mycket, ormar mår ibland bra av längre matuppehåll :)

Är säkert en smaksak hur man väljer att göra, sålänge det fungerar hemma hos en själv så är allt bra :) 


Okej får testa vad som funkar med han :) Boan jag har matar jag ungefär varannan vecka, hade tänkt mata denna ca 1 gång i veckan låter det som lagomt intervall för hans ålder? :)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Davgust skrev:

Okej får testa vad som funkar med han :) Boan jag har matar jag ungefär varannan vecka, hade tänkt mata denna ca 1 gång i veckan låter det som lagomt intervall för hans ålder? :)


Svårt att säga då jag inte sett ormen :) Men en gång i veckan eller en gång varannan vecka brukar vara lagom för Rutpytons, sen får man ju såklart hålla koll på individen, vissa har lättare än andra att bli tjocka, precis som med oss människor :D 


54
18
Davgust:
Jonas_ skrev:


 

Svårt att säga då jag inte sett ormen :) Men en gång i veckan eller en gång varannan vecka brukar vara lagom för Rutpytons, sen får man ju såklart hålla koll på individen, vissa har lättare än andra att bli tjocka, precis som med oss människor :D 


Ja det är ju klart haha :) Börjar med en gång i veckan då så får jag utgå efter det sen! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild