Min skäggagam är liten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
1
michelle:
har en skäggagams hane på ca 1 år som är väldigt liten. han är ca 25 cm lång med svans. har oxå en hona som är 1 år men hon är ca 38 cm och det låter lite normalare.
han är en skäggagam ingen dvärgskäggis!
varför är han så liten och kommer han växa något mer?  hur mycket kommer han växa? när slutar skäggisarna växa? 

903
509
Evanjeline:
Jag är ingen expert på skäggisar, men lägg upp en bild, det hjälper alltid.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Det hjälper ju även att skriva vad han äter och hur mycket han äter av varje sak dagligen :) Berätta gärna hur han är uppfödd, har den fått fri tillgång på insekter? Har den fått alla vitaminer & kalk osv? Har du rätt/BRA lampor? 

Som du hör är det inte enkelt att svara utan mer information om ödlan..


64
67
AntonTheLizard:
michelle skrev:
har en skäggagams hane på ca 1 år som är väldigt liten. han är ca 25 cm lång med svans. har oxå en hona som är 1 år men hon är ca 38 cm och det låter lite normalare.
han är en skäggagam ingen dvärgskäggis!
varför är han så liten och kommer han växa något mer?  hur mycket kommer han växa? när slutar skäggisarna växa? 



Jag hade en skäggis för ca 2 år sen och han var bara 27 cm vid 1 års ålder.

1159
626
Temla:
Har också haft en fullvuxen skäggishane som var väldigt liten jämfört med de andra, så det är i och för sig inget onormalt.

Förutsatt förstås att den får tillräckligt med mat och mineraler/vitaminer, rätt ljus, och är frisk o pigg för övrigt är det inte nåt att oroa sig över. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild