Skäggagam äter ej

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

67
25
marann13:
hej jag har ett problem min skäggagam vill inte äta har haft henne i 1 månad i början åt hon bra men den senaste veckan har hon inte ätit jag ger henne syrsor jag köpte nya på Norrköpings mässan igår men hon äter ändå inte



Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Verkar hon slö/trött? Tänker att det kanske är lite vintervila på gång. :)

1159
626
Temla:
Hur gammal är den? Är avföringen normal? Får den i sig vätska? Vad har du för värme och belysning och hur är den placerad?
Lägg gärna upp en bild.
Om det är en liten juvenil så verkar dvalning inte så troligt. 

67
25
marann13:
Temla skrev:
Hur gammal är den? Är avföringen normal? Får den i sig vätska? Vad har du för värme och belysning och hur är den placerad?
Lägg gärna upp en bild.
Om det är en liten juvenil så verkar dvalning inte så troligt. 

den är ca3 mån och hon bajsar normalt jag brukar bada henne 3 honh´ger veckan och hon har en ganska stor vatten skål min belysning är 50w intense basking spot och Reptiglo 10.0 13w         



nu har jag även en pinne som hon brukarligga och villa på under lampan

2048
773
psyjoh:
Kan tillägga att dels är det för lite ljus och för dåliga lampor vad gäller uva/uvb. Sen tycker jag att du ska ha en foer grenar den ian klättra på och mer gömställen. 

239
197
Danpss:
Ödlan ska även kunna komma närmre uv ljuset så den kan tillgodose det. Som det ser ut nu så är det iaf 50 cm ifrån där ödlan kan komma närmast. Bor dem tillsammans?

67
25
marann13:
Danpss skrev:
Ödlan ska även kunna komma närmre uv ljuset så den kan tillgodose det. Som det ser ut nu så är det iaf 50 cm ifrån där ödlan kan komma närmast. Bor dem tillsammans?

nej dom bor inte tillsammans och tack ska göra om så den kommer närmre uv ljuset


239
197
Danpss:
marann13 skrev:

nej dom bor inte tillsammans och tack ska göra om så den kommer närmre uv ljuset


Hur varmt är på solplatsen? Och stoppa in ett rör som ligger på minst 6500kelvin som motsvarar "solljus" och byt ut uv-b röret var 6 månad då det tappar effekt. Eller ännu häldre skaffa en hid lampa som både ger uv-b och värme och ett grymt bra ljus. Dem är det bästa du kan ge din ödla just nu. Dem håller oxå ett år.

67
25
marann13:
Danpss skrev:

Hur varmt är på solplatsen?

vet ej bestelde en termomrter från herperschoise men den har inte komit ska ring dom imorgon men tror 32 grader som de står på förpackningen

239
197
Danpss:
marann13 skrev:

vet ej bestelde en termomrter från herperschoise men den har inte komit ska ring dom imorgon men tror 32 grader som de står på förpackningen

Okej, dem ska iaf ha 40 grader på solplatsen och ner till runt 25 på den svala sidan så den kan välja själv
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild