Phelsuma ornata, P.quadriocellata

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

278
47
Boboo:
Hejsan

1,
Hur skiljer sig denna mot m grandis i terrariesamanhang?

temperatur

stlk lite mindre?!

Fukt

Rör den sig mkt?

med mera . . .

2,
Undrar även de som har quadriocellata, ngn som har på forumet?
Roliga svåra med mera?

mvh





53
4
Arnqvist98:
Ornatan är mer skygg än grandis och därför blir det allt viktigare att ha intrett med mycket växter, bamburör vilka ger många gömställen men utöver det tycker inte jag att det skiljer allt för mycket förutom de faktum att de är runt 8-9 cm motför grandisen vilken är 25-26cm.         

Därimot tycker jag utifrån egna erfarenheter att den inte alls är svår att hålla, vilket var det enda jag läste och fick höra när jag skulle skaffa Ornata. Lyckas man med inredningen är det en fantastiska, färggrann och pigg Phelsuma att hålla, enligt mig den vackraste av dem alla.

278
47
Boboo:
Tjena Arnqvist,

Tack f information . . .

Blir alla blåa i färgen(eller är det som kamelonter) visa får snyggare färg etc?

Ornata: kör man de i grupp?

3 honor 1 hane.

Vilken stlk på terrarie?

Kostar de ca?

mvh

53
4
Arnqvist98:
Hanarna får väldigt mycket färg medan honorna får lite mindre (du kan kolla in färgerna på mina bilder).

Jag är lite osäker gällande grupphållning men det är en ganska "aggresiv" art, jag håller endast ett par och jag låter det med grupphållning vara osagt. 

Jag har mitt par i ett 45*45*60 (L*D*H), jag har hört att man ska ha större för ett par men det funkar kanon för mig och honan bara "sprutar" ut ägg.

Jag brukar sälja mina ungar för 500kr och jag skulle gissa att honor kostar lika mycket men att hanar kan vara lite dyrare då de är lite ovanligare för arten limmar fast sina ägg och temperaturen där de väljer att limma fast dem ger ofta honor.  

278
47
Boboo:
Tack..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild