Luktar instängt! HJÄLP!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

109
14
Tyris:
Jag har mina ödlor i mitt sovrum, men de luktar instängt!  Men det konstiga är att jag har en ventil precis ovanför. Någon som har något tips på hur man gör för att det inte ska lukta instängt!
Det är ganska jobbigt att det luktar när kompisar och så kommer! Man vänjer ju sig eften stund, men ändå!

HJÄLP!!!

2048
773
psyjoh:
Har du för fuktigt i terrariet? 
Kanske ett träterrarium m fuktskada som börjat mögla?
Har man tillräckligt god ventilation i terrariena så ska dem inte lukta instängt. Säker på att det inte är något annat i ditt rum?
Annars e det något som är fel...

109
14
Tyris:
psyjoh skrev:
Har du för fuktigt i terrariet? 
Kanske ett träterrarium m fuktskada som börjat mögla?
Har man tillräckligt god ventilation i terrariena så ska dem inte lukta instängt. Säker på att det inte är något annat i ditt rum?
Annars e det något som är fel...

Nej det är ju till mina leosar så inte fukt. Jag har precis bytt sand och storstädat och det är ett eko terra med nättak då. Då vet jag inte vad i rummet som luktar... Men det har liktat innan jag städade också...

1159
626
Temla:
Låter väldigt konstigt. Jag har terrarium i sovrummet som kräver högre luftfuktighet men det luktar absolut ingenting. Är du säker på att lukten kommer från terrariet? Finns ju egentligen ingenting som kan lukta illa i ett Leos terrarium om man håller rent... om du inte använder mossa i fuktboxen möjligen. Viss mossa kan lukta riktigt illa. 

2048
773
psyjoh:
Foderinsekterna?

109
14
Tyris:
Jag använder bara en trasa i fuktboxen och det luktade innan jag hade de. 

Zoobas larverna (stavas det så?) luktar ju men inte så mycket! I ett vanligt sovrum vad kan lukta då förutom terrariet?


139
363
Dwarfmonitors:

Terrarium luktar väl alltid lite, luktar det verkligen instängt?

Men att ett leopard-terrarium skulle lukta så mycket tycker jag låter konstigt. Jag har fem stora varanburkar samt tre stora kackerlacksodlingar i mitt sovrum. De enda gångerna jag störs av att det luktar är när jag inte städat hos kackerlackorna på ett tag.


903
509
Evanjeline:

Kan det vara sanden kanske? Viss sand kan lukta unket. Oftast luktar den ju visserligen när den blir blöt, vilket inte borde gälla här. Borde också märkt det när du städade att det kom från sanden. När du säger instängt vad menar du då? Luktar det som det är fuktigt/mögel? Har rummet bara en obehaglig doft, eller känns luften obehaglig? Typ varm, torr, fuktig, , obehaglig att andas in, eller liknande. Kan du inte sniffa rundor i rummet och försöka hitta varifrån det kommer eller luktar det likadant överallt? Kommer det från terrariumet borde det ju rimligen lukta mer i den delen av rummet.

Men försök beskriva vad för sort av instängt du menar så gott det går, so blir det lättare att utesluta saker.


109
14
Tyris:
Evanjeline skrev:
Kan det vara sanden kanske? Viss sand kan lukta unket. Oftast luktar den ju visserligen när den blir blöt, vilket inte borde gälla här. Borde också märkt det när du städade att det kom från sanden. När du säger instängt vad menar du då? Luktar det som det är fuktigt/mögel? Har rummet bara en obehaglig doft, eller känns luften obehaglig? Typ varm, torr, fuktig, , obehaglig att andas in, eller liknande. Kan du inte sniffa rundor i rummet och försöka hitta varifrån det kommer eller luktar det likadant överallt? Kommer det från terrariumet borde det ju rimligen lukta mer i den delen av rummet.

Men försök beskriva vad för sort av instängt du menar så gott det går, so blir det lättare att utesluta saker.


Hej, det borde inte vara sanden för att innan jag städade så luktade det, men nu är det annan sand och det luktar nu med. Rummet har mest en obehaglig doft. Varifrån det kommer vet jag inte men om du tänker dig ett rum med snedtak på båda kortsidorna och dörren en liten bit bort från ena snedtaket, sen vid den anndra snedväggen så står sängen. Terrarir står en liten bit från sängen brevid terrariet är det ett fönster och ovanför en ventil. Rummet är ca 13m2. 

412
419
Hadara:

Tyris skrev:

Hej, det borde inte vara sanden för att innan jag städade så luktade det, men nu är det annan sand och det luktar nu med. Rummet har mest en obehaglig doft. Varifrån det kommer vet jag inte men om du tänker dig ett rum med snedtak på båda kortsidorna och dörren en liten bit bort från ena snedtaket, sen vid den anndra snedväggen så står sängen. Terrarir står en liten bit från sängen brevid terrariet är det ett fönster och ovanför en ventil. Rummet är ca 13m2. 


Möss i väggarna som dött? 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild