Bedragare härjar på forumet! Varning!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

46
72
vikingsthlm:
Det förekommer bedragare här på forumet då folk erbjuder foder ödlor spindlar m.m fri frakt från exempelvis tyskland!! Förskottsbetalning m.m men inget kommer till köpare!!! Betala inga handpenningar eller förskottsbetalningar via western union garanterat bedragare!! Synd att detta pack har hittat hit !!  Billigt blir dyrt om man går på dessa bluffar!! Anders skrev en varning för scammers och blocka några men nya dyker upp!! Den nya som erbjöd mig via köpes annons använder translate och lät så här! Angående köpers annons vuxena skäggagamer. Hej jag har vuxena skägg drakar till salu kontakta mig på mail alexschreiner.terraristik@gmail.com   forum namn sabiat

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Sunt förnuft ska man både använda på och utanför internet, låter någonting lite för bra? Då bör man nog kolla upp säljaren en extra gång om man inte känner igen denna. 

Sen att köpa uppenbart billiga djur, då ringer varningsklockorna hos mig :) Kan betalar hellre lite mer och köper av en seriös och välkänd uppfödare på arten. 

Det är rätt enkelt att slippa att bli lurad, om man bara tänker efter före och kollar upp den man köper av, speciellt om det är utomlands eller med förskottsbetalning :) Så resonerar jag iaf, finns alldeles säkert andra som resonerar annorlunda. 

Detta var absolut inget riktat mot dig vikingsthlm utan mer en allmän uppmaning att tänka till innan man handlar, allt behöver inte gå så fort! :) 

// Jonas Gavlen


173
261
ricard:
Har blivit hårt drabbad. Jag har handlat massor på nätet mot förskottsbetalning och det har aldrig varit strul.

Lärdom: skicka inga pengar i förskott vad ni gör!


444
153
jpson67:
Använd PayPal

126
64
Mikachu:

Det är bra att varna! Är mycket försiktig själv men har trots det blivit drabbad också.. Dock med byte på djur;

 

Jag skickade iväg millipeder och gråsuggor för en bra slant + frakt till en person. Som jag även kollat upp med några andra som kände honom som sa att han var ok. Men antar att det är skillnad på att göra djuraffärer med vänner som han kände och med mig som är 'okänad' ändå.. Han sa och 'visade' med en bild på packade djur att han skickade sina djur som jag skulle ha i byte den där samma måndagen som jag skickade till honom. Inget kom fram till mig dock, sedan vart man blockad... Litar inte på dom referenserna längre kan jag säga.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild