Smal skäggagam: mat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
2
Gurkis:
Hej kära vänner. Min flickvän har fått en skäggagam från en kompis det är en rätt gamal tant som är 15 år.

min fråga är om det finns något sätt att göda upp en skäggagam som inte vill äta?

Hon tar en mjölmask eller zhopobas då (per dag) och då men aldrig ätit riktigt. Sallaten, grönsakerna och torr fodret är orört vad vi vet.

2048
773
psyjoh:
Är den 15år gammal så går den säkert på sparlåga. Vill inte yttra mig för mkt då jag aldrig haft en så gammal skäggis själv. Antar att det bara är att försöka fortsätta mata med vad den äter isåfall.

1159
625
Temla:
Oj.. det var en gammal flicka! Som psyjoh redan sagt... Det är nog helt naturligt att den inte vill äta så mycket nu. Precis som när vi blir gamla så kan aptitet avta och kroppen varvar ned. Fortsätt erbjuda mat, sånt hon tycker om, fuktad sallad om hon äter sånt (för vätskans skull). Men tvinga henne inte att äta om hon inte vill ha. Hon blev säkert stressad av flytten också, kan inte ha varit lätt när man är så till åren. 

1159
625
Temla:
Temla skrev:
Oj.. det var en gammal flicka! Som psyjoh redan sagt... Det är nog helt naturligt att den inte vill äta så mycket nu. Precis som när vi blir gamla så kan aptitet avta och kroppen varvar ned. Fortsätt erbjuda mat, sånt hon tycker om, fuktad sallad om hon äter sånt (för vätskans skull). Men tvinga henne inte att äta om hon inte vill ha. Hon blev säkert stressad av flytten också, kan inte ha varit lätt när man är så till åren. 


Tillägg: Glömde säga... Jag tar för givet att hon har allt hon behöver i form av värme, UV, rätt tempskillnader i terrariet, bra inredning, gömställen etc. och ingen onödig hantering.  

15
2
Gurkis:
Jajemen hon har rätt temperatur och vi låter henne vara i fred såklart. Har ställt henne vid matskålen då hon sett intresserad ut. Vilket har lett till att hon ätit lite. Men utöver det så låter vi vara. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild