Kinyongia boehmei

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
3
spider22:
Vilket är det minsta måttet på ett terrarium för EN sådan art?
Behöver de värmelampa?, har hört att de klarar sig utan.

164
35
anders890:
Minst 60 höjd, 45*45 bredd och djup till ett fullvuxet djur, absolut inte värmelampa och en nattsänkning av temperaturen är nödvändig.

4
3
spider22:
anders890 skrev:
Minst 60 höjd, 45*45 bredd och djup till ett fullvuxet djur, absolut inte värmelampa och en nattsänkning av temperaturen är nödvändig.

Tack så mkt för detta svar.

1228
464
leedragon:
värmelampan berpr på hur varm du har det i allment i terrarium

4
3
spider22:
leedragon skrev:
värmelampan berpr på hur varm du har det i allment i terrarium

Tempertauren ligger mellan 21-28 grader.

1228
464
leedragon:
spider22 skrev:

Tempertauren ligger mellan 21-28 grader.


nej då skulle jag inte ha värme lampa, faktum är att jag skulle sänka temperatyren till 25-27 max och nattsäkning till 12 grader om du kan


4
3
spider22:
leedragon skrev:


nej då skulle jag inte ha värme lampa, faktum är att jag skulle sänka temperatyren till 25-27 max och nattsäkning till 12 grader om du kan



Temperatur ligger på 28grader 10 cm under natural light lampan i terrariet. i mitten ca 25-26, i botten 21 grader.
på natten sjunker temp ca 4 grader i mitten på terrariet, Luftfuktigheten ligger mellan 70-85%.
Detta borde vara ok kanske?

Inväntar leverans på en Kinyongia boehmei den 25:e denna månad och testkör terrariet nu innan.

Tips på vatten (dripper) till kameleonten?

1228
464
leedragon:
regsystem, tycker fortfarande att det är för varmt för en kinyongia, försök sänka temperaturen särskilt på natten.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild