Spindelungar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
3
Rix:
För snart två månader sedan parade jag en spindel för första gången och nu har jag en massa spindelungar, instar 1. Nu är det lite dumt, för jag ska iväg på tjänsteresa imorn bitti och är borta i 8 dygn, och idag så har dem börjat mörkna så det är öms när som helst.

Nu undrar jag vad jag ska göra om de ömsar i natt: ska jag gå upp tidigt och placera dem i varsin burk (eller är det för tidigt iom så nyömsad) eller kan de gå tillsammans i drygt en vecka?

Sambon skulle ju hålla koll på dem medans jag var iväg så hon kan lägga ner mat till dem, men kan inte själv sära på dem. Nån som har några bra tips o råd?

Arten är cyclosternum fasciatum.

Mvh
Kristian

544
424
Gibblo:

Personligen så hade jag låtit dem gå ihop en period ändå, "sållat ut lite svaga individer" brukar jag själv föredra i alla fall.

Ser du bara till att din sambo kan hålla det lite fuktigt till dem så klarar de sig en vecka.


5
3
Rix:
Okej tack, då kör jag på det! Borde det inte gå att lägga in en död kackerlacka eller nåt sånt, äter dem den då och i så fall låter bli att äta varandra?

544
424
Gibblo:
Rix skrev:
Okej tack, då kör jag på det! Borde det inte gå att lägga in en död kackerlacka eller nåt sånt, äter dem den då och i så fall låter bli att äta varandra?



Risken är bara att den börjar mögla. Lägg inte in någon mat du inte kan ta ut, ifall det blir rester över, mycket bättre att vänta en vecka i så fall.

Ett tips för så små förresten, klipp sönder foderdjuren i delar så blir det lättare för dem att äta och som sagt, ta ut all gammal mat så det inte möglar.

Ang kannibalismen, den lär nog förekomma oavsett om du matar eller inte, ifall de går ihopa. Om de får mat så blir det klart inte kannabilism i samma skala, men det lär antagligen ske ändå.

5
3
Rix:
Tillbaka från tjänsteresan, min sambo läste vad du hade skrivit här och allt har gått bra, tackar för hjälpen! Nu återstår bara att sära på dem!

544
424
Gibblo:
Rix skrev:
Tillbaka från tjänsteresan, min sambo läste vad du hade skrivit här och allt har gått bra, tackar för hjälpen! Nu återstår bara att sära på dem!


Kul att höra, lycka till!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild