Installation fogger

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

376
359
a6lex:
Skulle behöva tipps på hur man snyggast instalerar en fogger av denna sort

Har funderat på Exo-terras vattenfall men finner den inte allt för tilltalande!

28
7
GrimCamel:
Den är lite knepig att installera snyggt har jag märkt. Viktigt bara att djuret inte kommer åt den då man kan få en stöt när den är påslagen

2966
1645
Hoggaforfan:
Lätt åtkomligt så man kan reparera den när den går sönder.

På en hylla eller liknande i framkant på ett vattenfall så den alltid har vatten eller i en ö etc
Finns massor av sätt, det viktigaste är att ha rätt vattendjup och se till att den alltid har vatten. Finns flytringar för dem som håller dem på rätt djup, fungerar nog bra men inte så snygga.

376
359
a6lex:
Testade faktiskt att känna på den i vattnet när den va igång o jävlar vad ont det gjorde! Va som att fingret helt plötligt blev en nålkudde!
Tänkte ha den i det terrariumet jag nyligen byggt vilket tyvärr inte är så stort, så öar och liknande går tyvärr bort :-(
En annan tanke är att änvända något i form av detta:

Frågan då är hur högt den kan transportera ångan. Har tänkt ha den gömd under terrariet i så fall.

2966
1645
Hoggaforfan:
Tja egentligen räcker ju ett hål i samma diamater som foggern med konstant vattentillgång så runt 5cm i diameter och 5cm djupt. För mig någon byggde något med en fogger och fläkt för att transportera upp det men minns ej hur det gick.


197
111
Wirre:
a6lex skrev:
Testade faktiskt att känna på den i vattnet när den va igång o jävlar vad ont det gjorde! Va som att fingret helt plötligt blev en nålkudde!

Vilken tur att jag läste om det. Annars hade jag garanterat fått mig en smäll :)

Är det någon risk att en liten gecko eller pilgiftsgroda får sig en smäll om foggern ligger under vatten?
Jag borde kanske lägga ett nät över vattendepån i mitt blivande terrarium. 

2048
773
psyjoh:
Det borde ju nästan vara olagligt tycker man, att man kan få stötar av en sådan produkt...?
Gäller detta alla av exoterras fogger?

Medlem i DHF
1082
774
Westman:

Det är inte några stötar man får av den


376
359
a6lex:
psyjoh skrev:
Det borde ju nästan vara olagligt tycker man, att man kan få stötar av en sådan produkt...?
Gäller detta alla av exoterras fogger?

Det är inte stötar utan ultraljud, ultraljud hörs inte i luften för oss men får en fruktansvärd hastighet i vatten så det man känner är molekylerna i kroppen som vibrerar

376
359
a6lex:
Wirre skrev:

Vilken tur att jag läste om det. Annars hade jag garanterat fått mig en smäll :)

Är det någon risk att en liten gecko eller pilgiftsgroda får sig en smäll om foggern ligger under vatten?
Jag borde kanske lägga ett nät över vattendepån i mitt blivande terrarium. 

Hamnar din groda över foggern när den är igån är den död på några sekunder. Slår sönder alla blodkärl och inälvor. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild