Kameleonter i Amerika

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
7
GrimCamel:
Är medlem i forumet Chameleonforums.com vilket givetvis befolkas av mest amerikaner. Vad jag blir lite trött på är de nästan så kallade påhopp folk ifrån europa får som använder glas terrarium till sina kameleonter då de har fått för sig att nät är det enda som duger punkt slut???
Jag får höra massa om att jag kan få svamp och grej, är det något som är vanligt?
Lite tråkigt att det hänger en bara för detta utan att se saken ifrån andra synvinklar. Påstår mig inte veta bäst för det gör jag verkligen inte men är det verkligen så otroligt stor ventilationsskillnad på ett exo terra och nät att kameleonten blir sjuk?

105
27
Richard:
Det är inga problem att köra med glas terrarium. 
har en del kameler själv och kör samtliga i glas terrarium .

Har du inte läst denna kan de kanske vara intressant 
www.chameleonnews.com/10JulAndersonGlass.html

2048
773
psyjoh:
Jag tror vi har på tok för låg luftfuktighet för ett nätterrarie i sverige för de flesta arter. Framförallt på vintern. 

100
26
pellle87:
Detsamma gäller på reptile-parrots, leguan forum typ... har man inte konstgräs elr dylikt så blir det direkt "ditt djur kommer få svampinfektioner osvosv"

2966
1645
Hoggaforfan:
Vet inte alla att alla djur dör i det vilda?

Jag har hört det psyjoh säger med främst inomhus. Vi har det även för kallt misstänker jag.
Djurhållning i varmare trakter är helt annorlunda än här. Kan säga att vi verkar ha det ganska bekvämt.


28
7
GrimCamel:

Richard, personen som skrivit den artikeln är en av adminerna på Chameleonforums. Har läst en förkortad post om hans åsikter och tycker det är rätt av honom att hålla fram just det väldigt tabu ämnet om glas :)

Tänker också att det inte passar med vårat klimat. Tänker om jag skall ha ett nätterrarium som är lika brett som det jag har i glas kommer det inte ens bli varmt eller fuktigt.. Synd bara att amerikaner bara kan se saker ur sin synvinkel vad det verkar

Pellle87, precis det fick jag höra för någon timme sedan! Oh vad nojjiga dem är!


2966
1645
Hoggaforfan:
Grodor ska förvaras i en steril burk med ett blad hushållspapper och man ska kolla till dem konstant för bajsar de måste hela buren steriliseras och nytt papper in. Färskt vatten bytes var 10:- minut för att undvika bakterier.
Helst för grodorna ha sterila hanskar på sig.

100
26
pellle87:
GrimCamel skrev:
Richard, personen som skrivit den artikeln är en av adminerna på Chameleonforums. Har läst en förkortad post om hans åsikter och tycker det är rätt av honom att hålla fram just det väldigt tabu ämnet om glas :)

Tänker också att det inte passar med vårat klimat. Tänker om jag skall ha ett nätterrarium som är lika brett som det jag har i glas kommer det inte ens bli varmt eller fuktigt.. Synd bara att amerikaner bara kan se saker ur sin synvinkel vad det verkar

Pellle87, precis det fick jag höra för någon timme sedan! Oh vad nojjiga dem är!



ja galet nojjiga... inte direkt så djuren har konstgräs, våtrumsmatta elr dylikt i det vilda haha, dessutom har jag ett trädlevande djur som endast går ner på marken för att ta sig till sitt vattenkar... tror jag kan vara lugn ^^

har faktiskt köpt en jemen i helgen, håller på att modda en garderob åt den, 1/3 av dörren blir dock i nät tror jag sen blir det väl några fler ventilationshål :) men ett helt terrarium i nät blir aningen svårt i detta land...

28
7
GrimCamel:

Herregud Hoggaforfan Hahahah tack för skrattet! :D


Vad kul med en jemen pellle87! Och händigt av dig att bygga eget! Önskar dig lycka till!! Du har så rätt!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild