Gulbukade?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

23
0
disel:
Hej är det här gulbukade

33
11
Duransson:
Jag tycker det ser ut som Pseudemys concinna.  Underarten är jag dock osäker på!

/Peter

23
0
disel:
Duransson skrev:
Jag tycker det ser ut som Pseudemys concinna.  Underarten är jag dock osäker på!

/Peter

det är två hanar den ena är 20 över skalet den andra 21 över skalet och dom är 15 år så kommer dom bli större

593
551
Redfoot:
Som Peter skriver Pseudemys concinna concinna.
/R

23
0
disel:
Redfoot skrev:
Som Peter skriver Pseudemys concinna concinna.
/R

Och jag skrev att det är två hanar och undrar de om dom kommer bli större 

593
551
Redfoot:
disel skrev:

Och jag skrev att det är två hanar och undrar de om dom kommer bli större 

Svaret blir 33till 38 cm.
/R

23
0
disel:
Redfoot skrev:

Svaret blir 33till 38 cm.
/R

det är båda samma bilder  på mina två  hanar  den ena är 20 cm den andra är 21cm

593
551
Redfoot:
disel skrev:

det är båda samma bilder  på mina två  hanar  den ena är 20 cm den andra är 21cm

Och dom blir mellan 33 cm och 38cm som vuxna, så utifrån det så är båda inte riktigt vuxna ännu.
/R

23
0
disel:
disel skrev:

då måste jag köpa större akvarum eller  ge dom till någon som har en inne damm

men är dom släkt med gulbukade

593
551
Redfoot:
Det är två arter, men förmodligen finns det blandningar eftersom deras habitat gränsar till varandra. Gulbukad eller Tarchemys s scripta lever i Sydöstra USA medan  Pseudemys c concinna finns i ett mångdubbelt så stort område, inte bara i sydöstra USA  där det gränsar till den gulbukade, utan längs med hela södra delen som gränsar till Mexikanska Gulfen och enda upp till Missouri.
/R
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild