Axanthic iguana

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

100
26
pellle87:
Någon här som vet vart man kan få tag på en sådan skönhet? antar att man måste leta utanför sverige? Vet nån av en seriös uppfödare?

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Den enda jag vet som sysslar med uppfödning seriöst av ovanliga Gröna leguaner-morpher är en känd man i USA, 
Tom Crutchfield :) 

Annars är nog inte Hamm en dum mässa att kika på ;)


100
26
pellle87:
Jonas_ skrev:
Den enda jag vet som sysslar med uppfödning seriöst av ovanliga Gröna leguaner-morpher är en känd man i USA, 
Tom Crutchfield :) 

Annars är nog inte Hamm en dum mässa att kika på ;)




Joo har hittat massor i usa men ingenting i europa genom att googla, joo är faktiskt sugen att åka ner på nästa hamm mässa =)

edit: kom just på att skatteåterbäringen kommer ju i december för mig... hamm here i come, om jag bara får med nån polare ^^

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

pellle87 skrev:



Joo har hittat massor i usa men ingenting i europa genom att googla, joo är faktiskt sugen att åka ner på nästa hamm mässa =)


Kanske bara finns i USA? Allt som finns i Europa finns ju inte i USA och tvärtom :) Det går ju att plocka hem djur utanför EU, men det är en segdragen kostsam historia vad jag hört, om man inte går ihop flera stycken. 

Hamm ska jag också besöka, ett måste om man är i hobbyn seriöst :)


100
26
pellle87:
Jonas_ skrev:


 

Kanske bara finns i USA? Allt som finns i Europa finns ju inte i USA och tvärtom :) Det går ju att plocka hem djur utanför EU, men det är en segdragen kostsam historia vad jag hört, om man inte går ihop flera stycken. 

Hamm ska jag också besöka, ett måste om man är i hobbyn seriöst :)




Aaa joo fast jag har sett rätt många här i sverige som har axanthic, en vet jag köpte på hamm mässan iaf så kanske är värt en resa dit, fast det vore det ju även om ja inte skulle hitta nån där :)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

pellle87 skrev:



Aaa joo fast jag har sett rätt många här i sverige som har axanthic, en vet jag köpte på hamm mässan iaf så kanske är värt en resa dit, fast det vore det ju även om ja inte skulle hitta nån där :)


Fråga någon av alla dom här i Sverige vart dom köpt sina djur blir då mitt nästa tips :) Men då lär det inte bli några problem, trodde dom var enormt ovanliga men det är länge sen jag hade bra koll på Gröna leguaner! 

Lycka till med köpet :) 


155
39
kosinuss:
exotiskedyr.dk/levende-dyr-1/dyr-som-kan-bestilles-hjem-til-levering-96/oegler-108/bright-blue-axanthic-groenleguan-585.html

En sådan här du vil ha.

100
26
pellle87:
kosinuss skrev:
exotiskedyr.dk/levende-dyr-1/dyr-som-kan-bestilles-hjem-til-levering-96/oegler-108/bright-blue-axanthic-groenleguan-585.html

En sådan här du vil ha.


Nämen titta där :) antar man får åka ner och hämta då om ja inte hittar nånstans närmare :)

100
26
pellle87:
Har löst det! han som tog hem min leguan som jag har nu kunde även fixxa hem axanthic! :) tummen upp till rolles akvariecenter i luleå! kostar dock 5blad så blir väl spara en månad eller så först
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild