Köpt Lampropeltis t. campbelli

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
19
zeek:
Köpte i dag en sådan på mässan och detta blir min första orm då jag var med frugan på mässan och hon är ju uppfödare på geckos. 
Så behöver nu lite råd från er kunniga. 
Den är ju liten ännu så har den i ett 30x30 exo terra med den minsta desertmattan från samma tillverkare. 
Sen har jag den minsta vanliga grottan på kalla sidan och en snakecave ( fuktgrotta ) på varma sidan som jag fuktat mossan i. 
Och en liten vattenskål finns. 
Köpte både ormen och pinkisar från en mycket trevlig säljare från denna sida ?
Nu till frågan ska jag stänga av vämemattan på kvällen eller låta den vara på dygnet runt ? 


953
1840
peter54:
Mattan ska vara på dygnet runt, men det är en bergslevande orm, så det får inte blir för varmt, mattan ska täcka högst 25% av bottenytan. Jag kan inget om Exoterras terrarier, men om det är skjutglas måste du säkra eftersom en liten pueblo tar sig ut genom en 3 mm springa.

20
19
zeek:
peter54 skrev:
Mattan ska vara på dygnet runt, men det är en bergslevande orm, så det får inte blir för varmt, mattan ska täcka högst 25% av bottenytan. Jag kan inget om Exoterras terrarier, men om det är skjutglas måste du säkra eftersom en liten pueblo tar sig ut genom en 3 mm springa.


Nä det är dörrar som man öppnar utåt så där tar den sig inte ut. 
Kanon då blev det bra med min värmematta då den täcker bara 25% av bottenytan. 
Tack för svaret då låter jag mattan vara på dygnet runt Med vänlig hälsning / Dennis. 

903
509
Evanjeline:
Du ska veta att exo terra är väldigt kända för att små djur kan komma ut ur dem. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild