Ögonsfransgecko terrarium/vivarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
1
waya:
Hej på er!
Jag går i tankarna på att skaffa en ögonfransgecko, och skulle gärna se bilder på era terrarium/vivarium för inspiration till eget bygge :)

293
354
Dynamitella:






40
24
jbjohansson:
De där terrarierna var kanonfina, gav mig en hel del inspiration. Hur funkar det med ventilationen i "vitrinskåpen"?
Mvh/ Jocke

7
1
waya:
Jättefina bilder! Vad har du för växter?

293
354
Dynamitella:
jbjohansson skrev:
De där terrarierna var kanonfina, gav mig en hel del inspiration. Hur funkar det med ventilationen i "vitrinskåpen"?
Mvh/ Jocke


Tack :) Sågade bort 20x30 cm i taket och ersatte med nät. Ventilationen fungerar bra då där är mellanrum här och var och genomströmmande luft.

293
354
Dynamitella:
waya skrev:
Jättefina bilder! Vad har du för växter?


Ska vi se här :) Svårt att komma ihåg då jag flyttat och inte har kvar samma terrarier/växter som på alla bilder.
Men Asplenium nidus, fittonia, ficus benjamina, Schefflera arboricola, Zamioculcas zamiifolia, Calathea Ornata, Sansevieria trifasciata och Nephrolepis exaltata.

40
24
jbjohansson:
Dynamitella skrev:


Tack :) Sågade bort 20x30 cm i taket och ersatte med nät. Ventilationen fungerar bra då där är mellanrum här och var och genomströmmande luft.


Då vet jag precis hur jag ska göra till min ögonfrans, han är i behov av ett större terrarie.
Tackar för tipset.
Mvh/ Jocke

293
354
Dynamitella:
jbjohansson skrev:


Då vet jag precis hur jag ska göra till min ögonfrans, han är i behov av ett större terrarie.
Tackar för tipset.
Mvh/ Jocke


Glöm inte att silikona ordentligt i hela botten :) Vatten rinner lätt ut och ner på golvet även om man bara sprayar med sprayflaska. Fabrikör heter skåpet btw, hittas på Ikea.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild