bottensub

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

297
15
shad0w88:

Finns det något bottensub som håller fuktigheten i terrariumet? 

ska köra med alspån efter helgen hade jag tänkt men är rädd för att de ska suga åt sig all fukt så de blir för torrt då jag inte har någon befruktnings grejor utan kör med spruta förhand .

 


151
77
Firemon:

Hej,  cocos chips, humusblock eller mossa brukar hålla fukten bra och brukar vara mögelrecistent.

Vet inte hur det är med alspån


340
91
Copa:

Alspån är nog inget du ska ha ifall det ska vara fuktigt i ett terrarium..

Som Firemon rekomenderade så funkar cocushusk bra


297
15
shad0w88:

har 2 boa o folk rekommenderar alspån med samtigt ska dom ha 50-60% luftfuktighet o e trött på att spraya 3 ggn om dagen.. spec dom dagarna man inte e hemma så får dom så torrt där inne


102
1
dragster:

Mitt terra håller 50-60% luftfuktighet enbart med en stor badbalja. 

Du bör ju inte ha något bottenmaterial som håller sig fuktigt. Om du inte vill ha ormar med bukröta..


102
1
dragster:

o som tillägg kan ja säga att mitt terra e en bit över 2kubik.


297
15
shad0w88:

jag har en liten badbalja / vatten skål som dom andvänder men mitt terra L175xh70x60 (ca) o får inte upp det.. kanske ska inskaffa en större en balja ? mi hygrometer sitter på den varma sidan o vattnet på den kalla .. tänkte köpa en hygrometer till imorrn men hur stor balja har du ? har du ngn bild på de så man kan se o kanske inskaffa :P dyrt o jobbigt att bygga befukningssyste.. va har du för bottensub då?


102
1
dragster:

Jag kör alspån blandat med eldningsflis av lövträd. Flisen är enbart för det estetiska.

Min badbalja e där väl en 15liter vatten i.. :p

går inte o få upp bilder från min mobil.

 


102
1
dragster:

kör med en plastback eller liknande. kanske inte de snyggaste. men funkar ypperligt


102
1
dragster:

in med några grenar o så med som ormarna kan klättra på. så får du starkare spänstigare ormar. då dom inte bara krälar runt på marken. 

bara ett tips

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild