Ögon före ömsning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
6
Patrik_Mk:
Hej,
jag har en fundering om min KPs ögonform. Hon har små bucklor mitt på båda ögonen. Jag har inte plockat upp henne sen 10 dagar tillbaka, så det som är har hon gjort själv.
Hon har ungefär 1V till ömsning men hon har inte havt vittonade ögon ännu. Jag håller fuktigheten kring 65-75%
Det jag undrar är om "kontaktlinserna" brukar släppa innan dom blir vittonade.


Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Jag vet inte om jag förstår riktigt rätt men hela skinnet (ömset) släpper samtidigt, så även ögonömset eller vad man säger :) Eller rättare sagt hela skinnet bör släppa samtidigt annars brukar det tyda på andra problem. 

Dom släpper alltså ingenting före det andra, utan alltihopa åker av på samma gång! :)


24
6
Patrik_Mk:
Ok jag förstår vad du menar. Jag tyckte bara att ögonen såg ut att poppat ut mera än vanligt och ytan var lite skrynklig.

Det visade sig iallafall att hon var på G, för hon ömsade tidigt imorse. Det är intressant iallafall o lägga märke till beteendet efter ömsningen. Hon fortsatte att slingra men inte längre i cirkel, utan sida till sida och gned kroppen mot sig själv. Såg ut som om hon tyckte att det var skönt. :-)

Det är härligt att få titta på live naturprogram hemma i terrarien, och man slipper reklam ;-) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild