Kragagam i samma terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

150
90
HameFall:
Jag har tänkt att köpa kragagam så fort jag hittat en säljare men jag är lite osäker på om jag ska försöka fixa ett par eller ett singeldjur. Det jag är rädd för är att om jag köper ett par att dom biter sönder kragen hos den andra, svansen eller någon tå eftersom jag sett detta hos ett par skäggagamer.

Är det någon här som har erfarenhet av Kragagamer och kan ge lite råd?

205
203
Micke_E:
Jag köpte två, som 1.1, de hade lite nagg i kragarna men bråkade inte.  När jag sålde dem hamnade de i ett mindre terrarium till en början och började slåss men slutade när de kom till större.  Det visade sig att det nog var 2.0...

 


2966
1645
Hoggaforfan:
Menar du att du ska ha dem i samma terrarium som skäggisar?
Vi hade en hos våra och när vi skaffade en HID-lampa (mycket därför jag rekommenderar dem) så knuffade han bort dem lite från den men oftast gick det bra. Inte sett några skador på skäggisarna så det var mest pondus på spel. Men oftast handlar det ju om olika höjd så bortsett från den lampan så interagerade de aldrig och inga problem.
Men då är terrariet 2x2x2m ungefär

81
113
Henriette:
Tror han menar att han sett bitmärken på ett par skäggisar, bara som ett exempel.. Inte att han ska ha dom med skäggisar :P

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Nej han ska inte ha dom med skäggisar :) 

Hogga hade ni skäggagamer och kragagamer i samma burk? 


150
90
HameFall:
Absolut, det var bara ett exempel på skador som skulle kunna ske, skulle aldrig blanda arter. :)

187
221
Moova:

Jag har två okönade kragar går i samma terrarium. Ska vara 1.1 men är ändå osäker. 

Mina är dock ungdjur, runt året båda två och än så länge inge problem. 

Tänker som så att i värsta fall om de skulle visa sig ogilla varandra får man bygga ett terrarium till. 


239
197
Danpss:
Jag hade mitt par i samma terrarie. I början gick det bra men sen var hanen på honan så att hon slutade äta och gömde sig från honom. Jag hade rekommenderat att sära på dem när dem blir könsmogna.

2966
1645
Hoggaforfan:
Jonas_ skrev:
Nej han ska inte ha dom med skäggisar :) 

Hogga hade ni skäggagamer och kragagamer i samma burk? 


Hade, kragisen dog av ålder för lite sen :-(

HameFall skrev:
Absolut, det var bara ett exempel på skador som skulle kunna ske, skulle aldrig blanda arter. :)

Aha, blev lite osäker på formuleringen av frågan samt trött.
Tyvärr hade vi bara en så kan inte hjälpa dig med din riktiga fråga ;-)


2048
773
psyjoh:
Ska inte kragagamer ha högre luftfuktighet än skäggisar?

Bara en tanke då skäggisar lever mer i inlandet och kragar oftast vid kusten. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild