Geochelone gigantea

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

8
0
Basiliscus:
vet någon hur snabbt dessa sköldpaddor växer och hur många sköter sådana i Sverige? T.ex hur håller man dem inomhus eller kan man hålla dem utomhus om de har någon sorts värme hus eller liknande att värma sig i/på? 

Skulle vara riktigt tacksam för svar då jag inte hittar information om just det här om dom.

295
270
barkskog:
Det finns en medlem på forumet som har Aldabrechelys gigantea som den nu heter.

www.terrariedjur.se/?page=user&user=aldabrachelys

111
116
aldabrachelys:
Skötsel e inte någon större skillnad på en aldabrasköldpadda än någon annan landsköldpadda förutom storleken. och de växer enormt. En av mina två åringar väger närmare åtta kg.

8
0
Basiliscus:
Ok tack på svaret på den frågan aldabrachelys. Vet du något om hur man håller dem i Sverige och om de trivs bäst tillsammans eller om man kan bara ha en? Vet att reptiler är djur som ofta lever ensamma men några undantag måste finnas. 

295
270
barkskog:


ParkenZoo i Eskilstuna har rejäla vattendammar både ute och inomhus. 



Prag Zoo har också rejäla vattenhål.

133
30
Avipt:
Känns som en sköldpadda som skulle passa här ute på landet :)


295
270
barkskog:
Blir över 1 meter med vikt upp mot 250 kg. En holländare som har en grupp använder gaffeltruck för att flytta in dom.

parkenzoo.se/assets/uploads/2014/04/Aldabrask%C3%B6ldpadda_MASTER.mp4?_=1

544
424
Gibblo:
Måste krävas en jäkla plats för att hålla de där??

111
116
aldabrachelys:
Jag håller mina i öppna lådor som andra paddor. Om de ska va ensama eller inte tvistas det om. Jag har mina tillsammans och de är alldrig bråk om något. Mycket trevliga paddor men de kräver mycket på sikt så jag rekomenderar inte dem .

8
0
Basiliscus:
Ok, men blir det inte för kallt på vintern eller har du dom inne? Hur har du tänkt ha dem när dom blir stora?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild