Frågor om terrarium till pärlödla (Timon l. lepidus)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

182
87
Mrjansson92:
Ja, då jag för en tid sen bytte till mig en Pärlödla så har jag nu planerat det blivande terrariet till den då det nuvarande, som bara är provisoriskt, är lite litet.

Materialet jag tänkt bygga i är formplyfa, måtten är inte helt bestämt än men ska va så han klarar sig livet ut iaf =)

Jag funderar mest på det där med solplatsen och UVB, tempen i solplatsen ska ju vara upp mot 45 grader, det jag undrar är, om terrariet har en höjd på ca 60cm, hur varm lampa borde jag behöva då för att få en temp på ca 45 grader?
Jag har funderat lite på dessa lampor...

www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/uv-lampor-mv/megaray-100-w.html

Har hört att det närket ska vara bra och just dessa kräver ingen extern ballast som vissa andra kräver, och dom ger ju ifrån sig UVB vilket jag behöver =) frågan är om styrkan räcker eller om jag skulle behöva starkare?

tror det va det jag undrade mest över för tillfället =) är tacksam för alla tips, idéer och förslag jag kan få =) planerar att troligtvis börja bygga i slutet på oktober så har ju gott om tid för att planera hur jag ska göra =)

Tack på förhand, Mvh Mattias

182
87
Mrjansson92:
Kan ju lägga upp en bild på killen som terrariet ska bli till också =) Styrbjörn heter han =P är väl runt 30cm nu =)
Och innan nån säger det så är substratet på bilden nu utbytt då det tydligen inte va bra till pärlödlor =)


Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild