Tips på bra dimmer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2048
773
psyjoh:
Tjena..

Har någon en bra dimmer till lagom pris som inte är för krånglig att koppla in?
Mattan vi har i det nyaste terrariet blir lite för varmt för arten...

Tar tacksamt emot tips på vad ni har som funkar lätt. 

2966
1645
Hoggaforfan:
Tex
www.clasohlson.com/se/Dimmer/36-2337

Finns liknande, kolla bara att minimum-watt inte är för hög för din matta. Alternativet är att koppla flera saker till samma dimmer då.

342
183
DannyF:
ja har liknande dimmer som hogga länkade, men tror att den är ifrån biltema. funkar bra men kan va lite knepigt att ställa in, man får vrida ytterst lite på ratten för att få rätt temp. men det kan bero på att jag körde 80w värmekabel i en liten plastlåda ja vet inte :P

2048
773
psyjoh:
Ok.. ska köpa en och testa. Behöver få ner tempen 5 grader ungefär.

107
7
Andresjolander97:
Går det alltså att använda en dimmer istället för att köpa en sån där termostat för nästan tusenlappen? :o

2048
773
psyjoh:
Japp :)

107
7
Andresjolander97:
Men det var ju helt underbart, jag skulle beställa en idag men då kan jag ju spara in lite pengar på en sån istället! Nått man bör tänka på vid inköp av en dimmer? :) sjukt bra tips ni skulle kunna lägga ut eller de kanske bara är jag som inte visste om att man kan använda en dimmer ;)

2048
773
psyjoh:
En ordentlig termostat med timer är ju bra på många sätt o vis då du kan ställa in exakt temp och olika tempar vid olika tillfällen under dagen. Men det räcker med en vanlig billigare dimmer om du ej har rätt temp nu. Tänkte själv köpa den som länkades och se hur det blir. Sen en timer som stänger av mattan på natten. Det räcker för att simulera natt och dag så slipper man köpa en dyr termostat. 
Jag har aldrig använt mig av en termostat och det har gått hur bra som helst. 

2048
773
psyjoh:
Med en dimmer får man ju testa sig fram tills man får rätt temp. Ett tips är att testa dimmern i olika lägen och se vad det blir för temperatur och sen skriva det tex. på ratten. Då vet du vad tempen ungefär hamnar på när du vrider.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild