Hona eller hane?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

74
13
larsson88:
ok :)

109
14
Tyris:
Här är lite nya bilder. Väldigt dåliga för tagna med min mobilkamera. Kan tillägga att hen inte är så förtjust i sallad förutom om man matar med handen och rör på de likt en insekt. Något tips på nåhin sallad/frukt/grönsaker som de brukar gilla mycket? Hur ska man göra för att hen ska äta ur matskål och äta mycket mer?

2048
773
psyjoh:
Ser ut som en hona. 

109
14
Tyris:
Hona? Just på de här bilderna tycker jag det ser ut som en kille men jag vet inte? Men min kompis vill veta för han hade tänkt köpa en hona och få lite små bebisar:). Då vill man ju inte köpa fel!

155
39
kosinuss:
beardies.dreamwidth.org/2476.html
quote=Tyris]Hona? Just på de här bilderna tycker jag det ser ut som en kille men jag vet inte? Men min kompis vill veta för han hade tänkt köpa en hona och få lite små bebisar:). Då vill man ju inte köpa fel![/quote]
Enig med psyjoh liknar hona se bildene.

11
4
Starshadow:
Tyris skrev:
Hona? Just på de här bilderna tycker jag det ser ut som en kille men jag vet inte? Men min kompis vill veta för han hade tänkt köpa en hona och få lite små bebisar:). Då vill man ju inte köpa fel!

Jag skulle inte rekommedera att skaffa ungar..Då det är så många där ute redan och det tar mycket plats..

109
14
Tyris:
Starshadow skrev:

Jag skulle inte rekommedera att skaffa ungar..Då det är så många där ute redan och det tar mycket plats..

Jag har sagt det och man vinner inget på det för de äter så mycket! Tack för alla svaren! 
Undra om han byter namn på  skäggisen?

109
14
Tyris:
Tyris skrev:
Här är lite nya bilder. Väldigt dåliga för tagna med min mobilkamera. Kan tillägga att hen inte är så förtjust i sallad förutom om man matar med handen och rör på de likt en insekt. Något tips på nåhin sallad/frukt/grönsaker som de brukar gilla mycket? Hur ska man göra för att hen ska äta ur matskål och äta mycket mer?

Okej nu frågar jag om sallad igen. Han äter typ ingen sallad alls!  Är det normalt?  För när den är ett år ska den väl äta ner vegetabilisk (fel stavning?) än bara insekter?

109
14
Tyris:
Här är är bild från när vi matade henne. Hon åt en bit sallad ur handen och en morotsbit som ramlat på marken. Hon åt inget mer! Normalt?

2048
773
psyjoh:
Ja.. det kommer av sig själv. Alla jag har för tillfället är adulta och det går i perioder vad dem äter. Ibland mer insekter och ibland mer grönt...

Det viktiga är ju att inte sluta ge grönsaker. Lägg fram lite mindre så man ej slösar i onödan 8ch när ni ser att hon äter så lägg in lite mer. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild