Tokaygecko trio dåliga med maten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

182
87
Mrjansson92:
Jonas_ skrev:


 

Dagtid är det lönlöst att försöka mata dessa ödlor, dom är strikt nattaktiva och bör därför erbjudas all mat dygnets mörka timmar, som med väldigt många reptiler egentligen :) Jag tycker du kan fortsätta erbjuda mat nån gång i veckan, inget överflöd, men så dom har chansen att äta nånting om dom känner sig redo för det :) 

Hoppas det löser sig, men som sagt jag tror absolut inte du behöver oroa dig men jag vet samtidigt hur det är när man har djur som äter dåligt, tålamod bara :) 


okej =) låter toppen det =) ja många av gångerna jag fått i dom nått så har det varit när det är mörkt så det är nog det bästa =)
jo det blir ju lätt att man typ "stressar" upp sig och sånt =P

102
100
jonnyake:
Mrjansson92 skrev:

jasså =/ men dessa som är giftiga, det är enbart om djuret ifråga får i sig det? alltså det går bra att ha i terrariet sålänge dom inte äter av det? =)

tack för tipset iaf, får kolla upp om det är någon av dess utöver murgröna som jag har =)



Växten mitt i terrariet med stora gröna blad med ljusa/vita ådringar ser ut som en diffenbachia. Jag har själv haft diffenbachia i terrarier med liknande ödlor (Guldgeckos) och det var inga problem. Samma sak med murgröna, fast murgrönan brukar inte trivas nåt vidare i våra regnskogsterrarier. Fredskallor ska ju också vara giftiga för våra djur sägs det, men det har jag alltid kört med och det har aldrig varit några bekymmer. 

Det är växtsaften som är giftig om djuren skulle få i sig den, vilket känns ganska osannolikt att det skulle hända.

Mvh Jonny


182
87
Mrjansson92:
jonnyake skrev:



Växten mitt i terrariet med stora gröna blad med ljusa/vita ådringar ser ut som en diffenbachia. Jag har själv haft diffenbachia i terrarier med liknande ödlor (Guldgeckos) och det var inga problem. Samma sak med murgröna, fast murgrönan brukar inte trivas nåt vidare i våra regnskogsterrarier. Fredskallor ska ju också vara giftiga för våra djur sägs det, men det har jag alltid kört med och det har aldrig varit några bekymmer. 

Det är växtsaften som är giftig om djuren skulle få i sig den, vilket känns ganska osannolikt att det skulle hända.

Mvh Jonny


okej, då kan jag nog vara lugn då =) är väl om dm har av nått blad så saften kommer fram och dom slickar i sig det på nått vis, eller om nån insekt äter av det och dom sen äter den insekten, men om jag matar dom med tex gräshoppor kan jag ju släppa in en i taget så jag ser att dom tar den så behöver jag inte oroa mig för det =) och sen pincett matning går ju också för att undvika sånt =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild