Vilken ödla till 60x60x70?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
1
Tuwws:
Ska till Hamm nu på fredag och har ännu inte kommit på vad jag ska hålla utkik efter till ett av mina terrarium.
Vill gärna ha trädlevande och gärna dagaktiv.
Måtten på burken är 60x60x70.
Behöver vara ökenlevande då terrariet är byggt i MDF.
Så alla tips mottages! :D

109
14
Tyris:
Tuwws skrev:
Ska till Hamm nu på fredag och har ännu inte kommit på vad jag ska hålla utkik efter till ett av mina terrarium.
Vill gärna ha trädlevande och gärna dagaktiv.
Måtten på burken är 60x60x70.
Behöver vara ökenlevande då terrariet är byggt i MDF.
Så alla tips mottages! :D

Det är ganska svårt att uppfyllalla en ödla som är trädlevade, dagaktiv och ökenlevande! (För i öknen finns ju inte så mycket träd!;)  Men en sammetsgecko tror jag passar ganska bra, men de är nattaktiva men kan vara uppe och gå på dagen.

116
54
Micke76:
Dvärgskäggagamer kanske? Dagaktiva och ökenlevande. Terrariet borde funka för två stycken....

2966
1645
Hoggaforfan:
Fuktskydda/säkra den delen där substratet ska ligga ändå. Blir mer fukt i ett ökenterrarium än man tror.
Byggplast, gummiduk etc

2048
773
psyjoh:
60x60x70 känns väldigt litet till två dvärgskäggisar...
Jag hade nog inte ens satt en på dem måtten. Hade nog kollat efter en hornödla. I regel blir de inte så stora. Försäkra dig dock med säljaren så inte föräldradjuren är allt för stora. Dock så är höjden ovesäntlig då de inte klättrar nåt speciellt. Men går ju att göra en snygg bergsvägg eller nåt istället. 

3
1
Tuwws:
Micke76 skrev:
Dvärgskäggagamer kanske? Dagaktiva och ökenlevande. Terrariet borde funka för två stycken....


Var inne på det först men vill inte ha dem i ett sådant litet terrarium! :)

3
1
Tuwws:
Hoggaforfan skrev:
Fuktskydda/säkra den delen där substratet ska ligga ändå. Blir mer fukt i ett ökenterrarium än man tror.
Byggplast, gummiduk etc


Det är redan fuktskyddat! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild