Värmematta i taket

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

88
72
gebon:
Någon som provat att ha värmematta i taket på burken istället för panel? Funkar enligt en lirare jag pratade med för ett tag sedan j-kligt bra att ha mattan nätad på väggen, så samma lösning i taket? Tänkte ge min ruta en ny träburk och sitter och funderar på lite olika värmelösningar. På golvet blir det kabel, men övervärmen? Är smålänning, så hade inte varit fel att få användning för den icke helt vattentäta matten hon har under sin glasburk nu:)     

1275
1724
Falk:

Baksidan skulle jag rekomendera istället för att ha den på botten men i taket vette f*n.

Skulle säkert funka (beroende på höjd) men det känns en aning småbökigt.


160
91
turboadde:
Den behöver nog något som reflekterar ner värmen. Annars försvinner nog den mesta värmen i taket.

2048
773
psyjoh:
Ja värme stiger ju uppåt så då behövs något som isolerar så det sprids neråt istället. 

2966
1645
Hoggaforfan:
Trä är ganska isolerande så den biten sköter sig själv. Men visst går det att förbättra.
Ingen erfarenhet av panel men då den är gjord för att stråla värmen så är den garanterat effektivare än en matta i taket. ^^
Men en matta i taket värmer ju upp en del ändå, beror lite på ventilationen sätts med så inte allt åker ut direkt men grundtemperaturen lär påverkas uppåt.

88
72
gebon:
Är till en vuxen djungel som helst inte klättrar, så det blir en lägre burk ( 200x60x60 ). Hade tänkt mig mattan instoppad i någon typ av reflektor + ett skyddsnät. Är en 37 watts Exotic Life som i varje fall blir varm som tusan, men ventilationen kanske tar det mesta. Blir väl att testa i varje fall. 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Värmepanel kör jag till rutpytons :) Matta i taket tror jag inte på faktiskt, bättre då på baksidan som nämndes tidigare :) 

444
153
jpson67:
Har beställt 3 st av dessa:

translate.google.com/translate?hl=sv&sl=de&tl=sv&u=http://www.tropic-shop.de/&sandbox=0&usg=ALkJrhhiX1DykZqa0xnGeXEpXg8iNdZgBA

Dock vet jag inte om det är en inställbar termostat i dom eller om dom bara slår ifrån vid en viss temp.
Vet du det Jonas_
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild