Gekko vittatus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

278
47
Boboo:

Hejsan

Ni som har denna art, vad generaliserar den? 

Är den rolig, gömmer den sig på dagarna?

Storlek på terrariet?

tacksam för alla svar
b

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Det finns ett skötselråd här på sidan. Jag har inte haft den men har hört att den lknar tokay fast med bätre humör.
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=g_vittatus

278
47
Boboo:
Tack.

Redan läst tänkte ngn som har den här på forumet kunde delge information)

903
509
Evanjeline:

Jag har haft tre stycken. Den första jag skaffade var inte alls som de ska vara. Var vaken på dagen, lugn som en filbunke, kunde lyfta ut henne utan några problem, var aldrig rädd. De andra två däremot var precis som de beskrivs. Snabba, tyckte inte alls om att man tittade på dem, eller att ha människor runt sig, gömde sig hela dagarna, ect. Den ena av dem kunde jag faktiskt muta till kontakt om det behövdes. Om jag gav honom något gott så kunde han komma upp på handen, och om han inte fick något nytt så stack han efter typ 10 sekunder, men det var tydligt att han var väldigt sur och inte gillade det. Viftade på svansen och glodde, så det var bara något jag gjorde för att kunna flytta honom ur terrariumet vid behov. Om du inte är väldigt förälskad i arten hade jag inte skaffat en. De är ganska tråkiga. Mina två som uppförde sig normalt rörde sig ingenting även mot natten om man försökte titta på dem, trots det var mörkt. Det är inte några ödlor du kommer se vara aktiva precis.

Om du skaffar se till att ha ORDENTLIGT med gömställen. Även att ha dem i ett rum med lite aktivitet. 


278
47
Boboo:
Tack det jag ville få reda på om de var roliga, känns som en mindre rolig art.

Tack f svar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild