Gymnasiearbete

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2048
773
psyjoh:
Många sidor på wiki man är inne på finns ju källhänvisningar. Dem borde man väl kunna lita på?

214
333
MartinJ:
Aventador skrev:
Wikipedia har blivit en lite opålitlig sida där man nästan får ta allt men en nypa salt. De enda artiklarna jag litar på wikipedia är de sidorna som blivit reccenserade med bra respons/feedbak.

Tack för hjälpen allihopa!

Jag tror du missar poängen av det flera har påpekat. Använd wikipedia för att hitta intressanta saker. När du väl hittat något som du vill ta upp i ditt arbete, så kollar du upp referensen som wiki har använt för att backa upp deras påstående (de har en siffra efter påståendet som hänvisar till referenslistan).  Finns det inga referenser, och du bedömer att påståendet är lite märkligt, så skippar du det.
Det är väldigt synd att strunta i wikipedia rakt av bara av principskäl. Det är ett otroligt hjälpmedel, bara man är medveten om hur man bör använda det.

74
23
Dempan242:
psyjoh skrev:
Många sidor på wiki man är inne på finns ju källhänvisningar. Dem borde man väl kunna lita på?

Jaja absolut
MartinJ skrev:

Jag tror du missar poängen av det flera har påpekat. Använd wikipedia för att hitta intressanta saker. När du väl hittat något som du vill ta upp i ditt arbete, så kollar du upp referensen som wiki har använt för att backa upp deras påstående (de har en siffra efter påståendet som hänvisar till referenslistan).  Finns det inga referenser, och du bedömer att påståendet är lite märkligt, så skippar du det.
Det är väldigt synd att strunta i wikipedia rakt av bara av principskäl. Det är ett otroligt hjälpmedel, bara man är medveten om hur man bör använda det.


Sant, tänkte inte riktigt så, tack så mycket!

74
23
Dempan242:
Är det någon här i Skåne, helst nära Eslöv, Hörby eller Lund som vill ställa upp på en intervju inom ämnet ormgifter? Det hade varit jättesnällt för behöver intervjua någon för mitt gymnasieartbete

2966
1645
Hoggaforfan:
Aventador skrev:
Är det någon här i Skåne, helst nära Eslöv, Hörby eller Lund som vill ställa upp på en intervju inom ämnet ormgifter? Det hade varit jättesnällt för behöver intervjua någon för mitt gymnasieartbete

Ring Skånes djurpark och fråga efter Petter och kolla om han har tid.

74
23
Dempan242:
Hoggaforfan skrev:

Ring Skånes djurpark och fråga efter Petter och kolla om han har tid.

Okej, tack
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild